Ο χειμώνας μπήκε για τα καλά και μαζί του αυξάνονται οι πιθανότητες να κολλήσετε κάπου για ώρες περιμένοντας να βελτιωθούν οι συνθήκες ή να φτάσει βοήθεια.
Σε ένα EV, το πρόβλημα είναι το ίδιο όπως και σε ένα θερμικό αυτοκίνητο, η διατήρηση της θέρμανσης σε λειτουργία για ώρες έχει κόστος και ο χρόνος που μπορεί να διατηρηθεί σε λειτουργία εξαρτάται από την ενέργεια που υπάρχει στο αυτοκίνητο, είτε σε μπαταρίες είτε σε μια δεξαμενή καυσίμου.
Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν κινείται, μόνο τα αξεσουάρ και η θέρμανση καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια. Ας υποθέσουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια νύχτα με θερμοκρασία στους -10 βαθμούς Κελσίου. Η διατήρηση της θερμότητας της καμπίνας κοστίζει μεταξύ 1 και 5 kW κάθε ώρα.
Όσο πιο κρύο είναι έξω, τόσο μεγαλύτερη είναι η προσπάθεια του συστήματος κλιματισμού. Η διατήρηση της θερμοκρασίας έχει χαμηλότερο ενεργειακό κόστος από την αύξησή της, οπότε μόλις επιτευχθεί η θερμοκρασία άνεσης, η κατανάλωση μπορεί να μειωθεί σε 1 kW ανά ώρα. Έτσι, αισιόδοξα, θα χρειαστούν 8 kWh για ένα 8ωρο αναγκαστικό κλείσιμο. Σε ένα Nissan Leaf πρώτης γενιάς (24 kWh) αυτό σημαίνει το ένα τρίτο της εμβέλειάς του, αν οι μπαταρίες είναι γεμάτες.
Το πιο αποδοτικό σύστημα θέρμανσης είναι η αντλία θερμότητας, τα άλλα συστήματα καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια. Δεν είναι απαραίτητο ο χώρος επιβατών να έχει θερμοκρασία 24°C, τη θερμοκρασία που συνιστά η DGT για την οδήγηση- μπορεί να διατηρηθεί στους 20°C ή ακόμη και στους 15°C με έναν τυπικό υπνόσακο και ελάχιστα κατάλληλα για την περίσταση ρούχα.
Σε ένα θερμικό αυτοκίνητο, ανάλογα με τον κινητήρα, η τυπική κατανάλωση θέρμανσης είναι περίπου 1 έως 2 λίτρα ανά ώρα. Η ποσότητα καυσίμου στη δεξαμενή καθορίζει αν η θέρμανση μπορεί να παραμείνει σε λειτουργία για αρκετή ώρα. Εξ’ ου και η συμβουλή να οδηγείτε το χειμώνα με γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου, αν είναι δυνατόν, σε περίπτωση που εγκλωβιστείτε σε ένα μέρος και χρειαστείτε θέρμανση. Και προσέξτε, όλα αυτά μόνο αν ο σωλήνας εξάτμισης έχει καθαρή διαδρομή, αλλιώς υπάρχει κίνδυνος δηλητηρίασης από μονοξείδιο του άνθρακα. Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ο κίνδυνος αυτός είναι μηδενικός.
Ηθικό δίδαγμα: αν η πρόγνωση του καιρού δεν είναι ευνοϊκή, ένας λόγος παραπάνω να οδηγείτε με γεμάτες μπαταρίες. Τα περιττά ταξίδια μπορούν να αφεθούν για μια άλλη μέρα, και η ύπαρξη ορισμένων ειδών εξοπλισμού στο πορτμπαγκάζ μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά (αλυσίδες κάθε είδους, κουβέρτες, υπνόσακοι, θερμομόνωση για τα παράθυρα, γάντια, ενεργειακές μπάρες, νερό κ.λπ.) αν είμαστε αναγκασμένοι να μείνουμε στο αυτοκίνητο για ώρες.