Από τις Ηνωμένες Πολιτείες έρχεται μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη που είναι αποτέλεσμα συγκέντρωσης των δεδομένων χιλιάδων χρηστών EV.

Οι μπαταρίες μπορεί να είναι αερόψυκτες ή υγρόψυκτες. Στην πρώτη περίπτωση, η υποβάθμιση της αυτονομίας είναι πιο αισθητή, επειδή πρόκειται για ένα σύστημα που έχει σχεδιαστεί περισσότερο για την απομάκρυνση της θερμότητας παρά για τη διατήρησή της.

Η υγρή ψύξη, από την άλλη πλευρά, διατηρεί μια πιο σταθερή θερμοκρασία και μειώνει την απώλεια χωρητικότητας. Ας πούμε απλά ότι ο κρύος καιρός όχι μόνο μας στερεί την επιθυμία να βγούμε από το σπίτι, αλλά και οι χημικές αντιδράσεις των μπαταριών επιβραδύνονται.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχει σημαντική διαφορά λόγω του κλιματισμού. Η αντλία θερμότητας είναι το πιο αποδοτικό σύστημα για την παραγωγή θερμότητας με την ηλεκτρική ενέργεια από τις μπαταρίες, ειδικά αν χρησιμοποιεί μέρος της απορριπτόμενης θερμότητας που παράγεται από τους κινητήρες και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, αν και αυτό δεν είναι τόσο πολύ όσο με μια μηχανή θερμότητας. Άλλα συστήματα, από την άλλη πλευρά, έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στην εμβέλεια όταν πρόκειται για τη θέρμανση του χώρου επιβατών.

Ακολουθούν τα αποτελέσματα της Recurrent, τα οποία εξηγούνται κατά περίπτωση. Τα μοντέλα που χάνουν τη μεγαλύτερη αυτονομία στο κρύο, σχεδόν 30% κατά μέσο όρο, είναι τόσο το Chevrolet Volt (ηλεκτρικό αυτοκίνητο εκτεταμένης εμβέλειας) και το Bolt (100% ηλεκτρικό), όσο και το Ford Mustang Mach-E. Τι κοινό έχουν; Οι μπαταρίες LG Chem NMC, και δεν έχουν προβλήματα μόνο στο κρύο, αλλά και όταν έχουν πολύ χρόνο λειτουργίας ή όταν επαναφορτίζονται γρήγορα.

Άλλα μοντέλα με σημαντικές απώλειες αυτονομίας είναι το BMW i3 (-24%) με μπαταρίες 42 kWh, το Volkswagen e-Golf (-23%), το Hyundai Kona (-19%, το τελευταίο επίσης με μπαταρίες LG Chem) ή το Nissan Leaf (-14%) με μπαταρίες 62 kWh. Τα τέσσερα μοντέλα Tesla που αναλύθηκαν δεν έχουν πρακτικά καμία αρνητική επίπτωση στην αυτονομία τους, ενώ το Model Y Long Range AWD μπορεί να φτάσει ακόμη και λίγο παραπέρα.

Στην περίπτωση της Tesla, είναι σαφές ότι βρίσκεται μερικά χρόνια μπροστά από τους υπόλοιπους κατασκευαστές, οι οποίοι εξαρτώνται περισσότερο από εξωτερικούς προμηθευτές παρά από τον εαυτό τους. Ωστόσο, αξίζει επίσης να θυμόμαστε ότι όλα τα θερμικά αυτοκίνητα καταναλώνουν περισσότερο το χειμώνα, βασικά επειδή χάνουν συνεχώς θερμότητα, κάτι που μπορεί να λυθεί εν μέρει με γρίλιες που μειώνουν τη ροή του αέρα στο χώρο του κινητήρα. Αυτό μπορεί να γίνει ακόμη πιο αισθητό στα υβριδικά οχήματα, επειδή όταν σταματούν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, χάνουν θερμότητα ακόμη πιο γρήγορα.

Share: