Πολλά ακούγονται για τα οικονομικά service που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω της απλούστερης δομής των κινητήρων τους, όμως είναι πράγματι έτσι;

Η αμερικανική εταιρεία We Predict αποκαλύπτει με έρευνά της τις διαφορές που υπάρχουν στα κόστη συντήρησης ενός ηλεκτρικού και ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Η μελέτη πήρε δεδομένα από 13 εκ. οχήματα και 400 διαφορετικά μοντέλα. Συνολικά αναλύθηκαν 65 εκατ. διαφορετικοί λογαριασμοί γύρω από την συντήρηση, τις βλάβες, τις επισκευές και το σέρβις των οποίων το άθροισμα ανήλθε στα 7,7 δις δολάρια σε κόστος εξαρτημάτων και 9,5 δις δολάρια σε κόστος εργασίας.

Έτσι λοιπόν, σύμφωνα με την έρευνα, κατά το πρώτο έτος χρήσης ενός ηλεκτρικού το κόστος είναι μεγαλύτερο σε σχέση με ένα συμβατικό. Συγκεκριμένα, το πρώτο τρίμηνο, το μέσο κόστος για τη συντήρηση ανέρχεται σε 123 δολάρια (106 ευρώ), ενώ για τον πρώτο χρόνο απαιτούνται 306 δολάρια (264 ευρώ). Από την άλλη, ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν θα χρειαστεί περισσότερα από 53 (46 ευρώ) και 189 δολάρια (163 ευρώ) αντίστοιχα.  

Ωστόσο η συντήρηση των ηλεκτρικών οχημάτων γίνεται σημαντικά φθηνότερη με το πέρας του χρόνου. Στα πρώτα 3 χρόνια ιδιοκτησίας τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν κοστίσει κατά μέσο όρο 514 δολάρια στους ιδιοκτήτες τους για την συντήρηση τους, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα βενζίνης ή diesel που το κόστος για τον ίδιο σκοπό ανέρχεται στα 749 δολάρια.

Η διαφορά αυτή οφείλεται κυρίως στο χαμηλότερο κόστος για σέρβις που απαιτούν τα ηλεκτρικά οχήματα συγκριτικά με τα συμβατικά, μιας και τα πρώτα απαιτούν 77 δολάρια (66 ευρώ)σε αντίθεση με τα 228 δολάρια (197 ευρώ) που απαιτούν τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα.

Η έρευνα καταδεικνύει επίσης ότι τα κόστη συντήρησης έχουν αυξηθεί κατά 11% ανάμεσα σε ένα αυτοκίνητο του 2018 και του 2017. Επιπροσθέτως, συμπεραίνεται ότι τα τελευταία χρόνια, το κόστος για τις επισκευές έχει αυξηθεί κατά 4%, και για τις καμπάνιες service κατά 35%.

«Προς το παρόν, το μέσο εργατικό κόστος για ένα ηλεκτρικό μπορεί να είναι δύο ή τρεις φορές υψηλότερο από ότι σε ένα συμβατικό, δεδομένου ότι απαιτεί περισσότερο χρόνο να διαγνώσουν το πρόβλημα και να το λύσουν», αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της “We Predict”, James Davies,  μιλώντας στο Auto News.

«Μόλις, όμως, οι τεχνικοί των κατασκευαστών λύσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα και διοχετεύσουν τη γνώση τους σε όλο το υπόλοιπο δίκτυο μηχανικών, περιμένουμε σημαντική μείωση του κόστους εργασίας», συμπληρώνει.

Share: