Η σημαντική αύξηση στις πωλήσεις των EV παγκοσμίως, φαίνεται πως έχει άκρως ευεργετικές συνέπειες στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του κλάδου των μεταφορών.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία, μια πτήση μικρής διάρκειας με αεροπλάνο, είναι η πιο επιβαρυντική για το περιβάλλον από πλευράς εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Υπολογίστηκε ότι για κάθε χιλιόμετρο που καλύπτει ένα αεροσκάφος κατά τη διάρκεια μιας μικρής πτήσης, εκλύει 255 γραμμάριο CO2 ανά επιβάτη που μεταφέρει. Ακολουθεί ένα μεσαίο αυτοκίνητο βενζίνης με 192 gr ανά χιλιόμετρο, με το αντίστοιχο όχημα με κινητλήρα ντίζελ να είναι στα 171 γραμμάρια. Εάν σε ένα αυτοκίνητο επιβαίνουν περισσότερα άτομα, το ανθρακικό αποτύπωμα αυτοπμάτως επιμερίζεται.
Όσο για τα EV, εκπέμπουν μόλις 53 γραμμάρια ανά επιβάτη ανά χιλιόμετρο. Αυτός ο αριθμός προφανώς δεν έχει να κάνει με εκπομπές ρύπων από τον κινητήρα, καθώς δεν υφίστανται τέτοιες, αλλά με τους ρύπους για την παραγωγή ενέργειας.
Το ανθρακικό αποτύπωμα των μεταφορών μετριέται σε γραμμάρια ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που εκπέμπεται ανά άτομο για τη διανύση ενός χιλιομέτρου. Αυτό περιλαμβάνει τόσο το διοξείδιο του άνθρακα όσο και άλλα αέρια του θερμοκηπίου.
Οι εκπομπές ρύπων ανά είδος μεταφοράς (ανά χιλίόμετρο κι επιβάτη)
Σύντομη πτήση: 255 gr
Μεσαίο αυτοκίνητο (βενζίνη): 192 gr
Μεσαίο αυτοκίνητο (ντίζελ): 171 gr
Μεσαία πτήση: 156 gr
Μεγάλη πτήση: 150 gr
Λεωφορείο: 105 gr
Μεσαία μοτοσικλέτα: 103g
Βενζινοκίνητο αυτοκίνητο (δύο επιβατών): 96 gr
Μεσαίο ηλεκτρικό όχημα: 53 gr
Τραίνο: 41 gr
Ferry boat: 19 gr
Eurostar (διεθνής σιδηρόδρομος): 6 gr