Όταν μια εταιρεία πρέπει να φορτίσει πολλά ηλεκτρικά οχήματα ταυτόχρονα, προκύπτουν μια σειρά από προβλήματα: Υπάρχουν διαθέσιμες πρίζες για όλα; Υπάρχει αρκετή συμβατική ισχύς; Είναι δυνατόν να δοθεί προτεραιότητα στη φόρτιση ορισμένων οχημάτων έναντι άλλων; Η λύση φαίνεται να βρίσκεται στην έξυπνη φόρτιση και τη βελτιστοποίηση των πόρων. Σε αυτό το σημείο έρχεται το έργο Power2Load.
Οι φοιτητές του Ινστιτούτου Ενεργειακών-Τεχνικών Συστημάτων (ITES) του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών του Bielefeld αναπτύσσουν ένα σύστημα για τον έλεγχο ενός σημείου πολλαπλής φόρτισης, όπου συνδέονται ταυτόχρονα έως έξι οχήματα. Το σύστημα κάνει βέλτιστη χρήση της ενέργειας.
Από την άλλη πλευρά, το σύστημα λαμβάνει υπόψη την κατάσταση φόρτισης των μπαταριών κάθε οχήματος, καθώς και το επιθυμητό επίπεδο φόρτισης. Με αυτόν τον τρόπο, είναι δυνατόν να δοθεί προτεραιότητα στην παροχή ενέργειας σε εκείνα τα οχήματα που πρέπει να είναι πρώτα έτοιμα ή, με άλλο κριτήριο, να χρεώνονται περισσότερο εκείνα που έχουν λιγότερη διαθέσιμη ενέργεια. Ανά πάσα στιγμή, το σημείο φόρτισης αποφεύγει να καταναλώνει περισσότερη ενέργεια από το καθορισμένο όριο.
Αυτό το έξυπνο σύστημα επαναφόρτισης μπορεί να αποφύγει περιστασιακά προβλήματα με τη συσσώρευση οχημάτων, για παράδειγμα κατά την έναρξη της εργάσιμης ημέρας ή κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων των εργαζομένων.
Με άλλα λόγια, πρόκειται για βελτιστοποίηση των πόρων, η οποία είναι πιο οικονομική από το να υπάρχει ένα σημείο φόρτισης ανά όχημα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του έργου Dr. Jens Haubrock, λύσεις αυτού του είδους ενθαρρύνουν τις εταιρείες να κάνουν το άλμα προς την ηλεκτροκίνηση, επειδή διευκολύνουν την επαναφόρτιση, μειώνουν το κόστος, τους κινδύνους και τις αβεβαιότητες και έτσι αυξάνουν την αποδοχή.