Χρησιμοποιώντας δεδομένα από την εταιρεία παρακολούθησης στόλου GPS Geotab, η Select Car Leasing ανέλυσε 64 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2012 και 2019 για να δει πώς η υποβάθμιση της μπαταρίας επηρεάζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και κατά πόσο τα νεότερα μοντέλα είναι πιο ανθεκτικά στο φαινόμενο.

Το Nissan Leaf επιλέχθηκε ως παράδειγμα, καθώς ήταν ένα από τα πρώτα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής που πωλήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η μελέτη της Select Car Leasing διαπίστωσε ότι εκείνα που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2011 και 2013 θα έχουν σήμερα περίπου το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας τους.

Τα παλαιότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα επιρρεπή στην υποβάθμιση της μπαταρίας, υποστηρίζει η μελέτη: ένα Leaf του 2013 έχασε το 3% της χωρητικότητάς του μετά από ένα χρόνο, ενώ ένα μοντέλο του 2015 έχασε 6% τον πρώτο χρόνο, ενώ ένα νεότερο, πιο προηγμένο μοντέλο του 2019 έχασε μόλις 1%.

Σύμφωνα με τη μελέτη, τα ηλεκτρικά (και plug-in υβριδικά) αυτοκίνητα με το χαμηλότερο ποσοστό υποβάθμισης της μπαταρίας περιλάμβαναν το Audi A3 e-tron (0,3% υποβάθμιση κατά το πρώτο έτος), το Tesla Model 3 (0,6%) και το Tesla Model X (0,7%), μαζί με άλλα αγαπημένα αυτοκίνητα όπως το BMW i3 (0,9%) και το Tesla Model S (1,1%).

Στο αντίθετο άκρο των αποτελεσμάτων της μελέτης, ορισμένα δημοφιλή μοντέλα κατέγραψαν μερικά λιγότερο εντυπωσιακά αποτελέσματα υποβάθμισης της μπαταρίας. Το Mitsubishi Outlander PHEV δέχθηκε το χειρότερο πλήγμα, με απώλεια 4,1% της χωρητικότητας της μπαταρίας του κατά τον πρώτο χρόνο. Το Kia Niro PHEV έχασε 3,5%, το Volkswagen e-Golf 1,7% και το Kia Soul EV 1,6%. Το δημοφιλές υβριδικό Volkswagen Golf GTE δεν τα πήγε και πολύ καλά, με απώλεια 1,7% της χωρητικότητας της μπαταρίας του κατά τον πρώτο χρόνο.

Συνολικά, η μελέτη δείχνει ότι τα νεότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τείνουν να είναι λιγότερο επιρρεπή στην υποβάθμιση – οπότε αξίζει να επιλέγετε όσο το δυνατόν πιο καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορείτε να αντέξετε οικονομικά όταν αγοράζετε ένα μεταχειρισμένο.

Share: