Το ερώτημα για το αν πρέπει να φορτίζουμε το EV μας κάθε βράδυ τίθεται από ορισμένους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ανησυχούν για την εξάντληση της μπαταρίας.

Η απάντηση στην ερώτηση είναι «όχι». Σε γενικές γραμμές, δεν πρέπει να φορτίζετε το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο κάθε βράδυ. Δεν είναι απαραίτητο στις περισσότερες περιπτώσεις. Η πρακτική της φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος κάθε βράδυ μπορεί να μειώσει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας του αυτοκινήτου.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι θα πρέπει πάντα να ακολουθείτε τις συστάσεις φόρτισης της μπαταρίας που βρίσκονται στο εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου.

Με βάση τα δεδομένα που έχουν καταγραφεί, κατά μέσο όρο ένας οδηγός χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του κατά μέσο όρο για αποστάσεις έως 80 χιλιομέτρων ημερησίως.

Με τα σύγχρονα EV να έχουν αυτονομίες άνω των 200 χιλιομέτρων, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η καθημερινή φόρτιση δεν αποτελεί αναγκαιότητα.

Υπάρχουν, ωστόσο, αυτοκίνητα, όπως το Honda-e, με πολύ μικρή πραγματική αυτονομία, της τάξης των 160 χιλιομέτρων, τα οποία προφανώς εξαιρούνται του προαναφερθέντος «κανόνα».

Με λίγα λόγια, αν δεν έχετε τακτικές μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων, δεν χρειάζεται να φορτίζετε το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο κάθε βράδυ.

 

Οι κύκλοι φόρτισης υποβαθμίζουν τις μπαταρίες

Ενώ οι εξελίξεις στην τεχνολογία μπαταριών EV συνεχίζονται, ο επαναλαμβανόμενος κύκλος φόρτισης και εκφόρτισης προκαλεί την υποβάθμιση των μπαταριών ιόντων λιθίου με την πάροδο του χρόνου.

Η μείωση του αριθμού των κύκλων φόρτισης μπορεί να συμβάλει στη μείωση της υποβάθμισης της χωρητικότητας της μπαταρίας. Δεν είναι λόγος ανησυχίας κάθε φορά που συνδέετε την πρίζα, αλλά να έχετε υπόψη σας ότι κάθε φορά που φορτίζεται μια μπαταρία -είτε προσθέτοντας 5% είτε 55%- είναι ένας κύκλος φόρτισης που επιβαρύνει την μπαταρία.

Αν είστε εξοικειωμένοι με την εμβέλεια του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου, φορτίζετε τη μπαταρία όταν πραγματικά χρειάζεται και για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται για να φτάσετε στην επιθυμητή “κατάσταση φόρτισης”.

 

«Όχι» στο 100%

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ελαχιστοποιούν το χρόνο που μια μπαταρία περνάει είτε στο 100% είτε στο 0% φόρτισης. Ο λόγος: Το εξαιρετικά υψηλό και χαμηλό SOC δημιουργεί στρες για τις μπαταρίες και μειώνει τη διάρκεια ζωής τους.

Τα ηλεκτρικά οχήματα διαθέτουν συστήματα διαχείρισης της μπαταρίας για να αποτρέπουν τη φόρτιση και την εκφόρτιση σε αυτά τα ακραία επίπεδα. Ορισμένα είναι πιο προστατευτικά από άλλα. Επίσης, οι περισσότεροι φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να ρυθμιστούν ώστε να απενεργοποιούνται μόλις η μπαταρία φτάσει στο καθορισμένο SOC.

Μπορεί να υπάρξουν φορές που θέλετε ή πρέπει να φορτίσετε το EV σας για να έχετε τη μέγιστη εμβέλεια. Αλλά η φόρτιση στο μέγιστο δεν πρέπει να γίνεται κάθε βράδυ. Σε γενικές γραμμές, το SOC για την μπαταρία του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου θα πρέπει να διατηρείται μεταξύ 30% και 80% χωρητικότητας.

 

Αυξάνονται τα σημεία φόρτισης

Το άγχος για το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας είναι ένα εμπόδιο που πρέπει να ξεπεράσουν πολλοί ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων για να αντισταθούν στον πειρασμό να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους κάθε βράδυ. Ο φόβος τους μπορεί να είναι πραγματικός.

Ωστόσο, μέρα με την ημέρα αυξάνονται ολοένα οι σταθμοί φόρτισης στην ελληνική Επικράτεια, γεγονός που συμβάλλει στην καλύτερη διαχείριση και των μπαταριών των EV.

Share: