Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan, προειδοποίησε ότι ο κλάδος θα αντιμετωπίσει μεγάλη έλλειψη προμήθειας μπαταριών τα επόμενα χρόνια, η οποία θα οδηγήσει σε συμφόρηση και θα εμποδίσει την ηλεκτροκίνηση της βιομηχανίας. Παρόλα αυτά, ο Rowan λέει ότι το πρόβλημα δεν θα πρέπει να επηρεάσει τη σουηδική εταιρεία.
«Πραγματοποιήσαμε πρόσφατα μια σημαντική επένδυση με τη Northvolt, η οποία σημαίνει ότι θα έχουμε τον έλεγχο του δικού μας εφοδιασμού μπαταριών στο μέλλον. Νομίζω ότι η προμήθεια μπαταριών θα είναι ένα από τα πράγματα που θα λιγοστέψουν τα επόμενα χρόνια», δήλωσε στο αμερικανικό μέσο ενημέρωσης CNBC.
Η Volvo και η σουηδική νεοσύστατη εταιρεία Northvolt δημιούργησαν πρόσφατα μια κοινοπραξία για την κατασκευή μπαταριών. Η κοινοπραξία, η οποία θα μοιραστεί εξίσου μεταξύ των δύο εταίρων, θα είναι υπεύθυνη, μεταξύ άλλων, για την κατασκευή, το 2025, ενός εργοστασίου gigafactory στο Γκέτεμποργκ με μέγιστη δυναμικότητα 50 GWh ετησίως, καθώς και για επιπλέον 15 GWh που θα προμηθεύει στη Volvo η Northvolt μόλις ξεκινήσει η παραγωγή στο εργοστάσιό της στο Skellefteå το 2024.
Η Volvo στοχεύει να επιτύχει μερίδιο 50% των πωλήσεών της από ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025, το οποίο θα αυξηθεί στο 100 τοις εκατό μέχρι το 2030. Αυτό θα είναι εφικτό μόνο αν η εταιρεία εξασφαλίσει την προμήθεια μπαταριών για τα επόμενα χρόνια, κάτι που αφορά και τη νεαρή σπορ μάρκα της, Polestar, οι πωλήσεις της οποίας έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση το τελευταίο διάστημα.