Η Ιαπωνία, ο πρωθυπουργός της οποίας, Yoshihide Suga, έχει δεσμευτεί ότι θα γίνει ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2050, αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα με τα EV οχήματα.

Αφού προσέφερε επιδοτήσεις ύψους 100 δισεκατομμυρίων γιεν (911 εκατομμυρίων δολαρίων) το οικονομικό έτος 2012 για την κατασκευή σταθμών φόρτισης και την προώθηση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων, οι σταθμοί φόρτισης εξαπλώθηκαν σαν μανιτάρια.

Τώρα, με τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων να είναι μόνο περίπου στο 1%, η χώρα διαθέτει εκατοντάδες γερασμένους σταθμούς φόρτισης που δεν χρησιμοποιούνται, ενώ άλλοιτίθενται εντελώς εκτός λειτουργίας, καθώς έχουν μέση διάρκεια ζωής περίπου οκτώ ετών.

Ο αριθμός των σταθμών φόρτισης EV στην Ιαπωνία μειώθηκε σε περίπου 29.200 το 12άμηνο Μαρτίου 2020 – Μαρτίου 2021, από περισσότερους από 30.300 το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την Zenrin Co. Είναι η πρώτη μείωση από το 2010, όταν ο εκδότης χαρτών άρχισε να συλλέγει στοιχεία.

«Το επόμενο ή το μεθεπόμενο έτος θα είναι μια κορύφωση για την αντικατάσταση των σταθμών φόρτισης EV», δήλωσε ο Tsuyoshi Ito, διευθυντής τμήματος σχεδιασμού στην e-Mobility Power, μια κοινοπραξία μεταξύ της Tepco Co. και της Chubu Electric Co.

«Στο μέλλον, θα είναι ζωτικής σημασίας να τοποθετηθούν φορτιστές σε βολικά σημεία για τους χρήστες και να διασφαλιστεί ότι δεν θα λήξουν όλοι ταυτόχρονα για να διατηρηθεί η ανάπτυξη των EV», είπε.

Η Ιαπωνία στοχεύει να αυξήσει τον αριθμό των σταθμών φόρτισης EV σε εθνικό επίπεδο σε 150.000 έως το 2030 και οι εταιρείες σταθμίζουν, με την Tepco να σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των ταχυφορτιστών στους αυτοκινητόδρομους σε 1.000 μονάδες έως το 2025. Η Hitachi αναπτύσσει μικρότερους, ελαφρύτερους φορτιστές, σύμφωνα με δημοσιεύματα τοπικών μέσων ενημέρωσης.

Αλλά ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, προειδοποίησε ότι η απλή τήρηση των στόχων μπορεί να είναι προβληματική.

«Θέλω να αποφύγω να θέσω απλώς την εγκατάσταση ως στόχο», δήλωσε ο Toyoda τον Ιούνιο. «Αν ο αριθμός των μονάδων είναι ο μοναδικός στόχος, τότε οι μονάδες θα εγκατασταθούν όπου αυτό φαίνεται εφικτό, με αποτέλεσμα χαμηλά ποσοστά χρήσης και, τελικά, χαμηλά επίπεδα ευκολίας».

Share: