Μία από τις αντιπαραθέσεις γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σχετίζεται με την ανακύκλωση των μπαταριών μετά το πέρας της ωφέλιμης ζωής τους. Η τύχη των συστατικών τους είναι ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα που έχει γίνει πρόσφατα αντικείμενο διαμάχης.

Για την εξεύρεση λύσης, η Volkswagen δημιούργησε μια κοινοπραξία υπό την ηγεσία της για την ανάκτηση των μετάλλων της καθόδου, του ηλεκτρολύτη και του γραφίτη. Στόχος της είναι η δημιουργία ενός κλειστού κύκλου εφοδιασμού που περιλαμβάνει όχι μόνο την ανακύκλωση αλλά και την επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Με την ονομασία του έργου HVBatCycle, ο στόχος για τα επόμενα 3 χρόνια είναι να εντοπιστούν αποτελεσματικές διαδικασίες και καινοτόμες λύσεις που θα εξασφαλίζουν τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας αξίας που μεγιστοποιεί την ανακύκλωση, διατηρεί την ενεργειακή απόδοση, ελαχιστοποιεί τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και είναι οικονομικά κερδοφόρα.

Το έργο θα επικεντρωθεί στη μηχανική-υδρομεταλλουργική ανακύκλωση, η οποία αναμένεται να έχει χαμηλές ενεργειακές απαιτήσεις, και στην αποκεντρωμένη διανομή ορισμένων διεργασιών στην Ευρώπη. Αυτό θα ευνοούσε μια κυκλική και τοπική οικονομία. Θα εξασφάλιζε επίσης την προμήθεια στρατηγικά σημαντικών πρώτων υλών που θα μείωναν την εξάρτηση της Ευρώπης από άλλες περιοχές.

Share: