Tα ηλεκτρικά φορτηγά εξακολουθούν να υστερούν πολύ σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γεγονός που οφείλεται στην έλλειψη μοντέλων στην αγορά. Κάτι που δεν αναμένεται να αλλάξει τουλάχιστον για την επόμενη πενταετία.
Κι αυτό είναι παράδοξο, διότι τα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα είναι γενικά φθηνότερα από τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα.
Αναλύοντας έξι ευρωπαϊκές χώρες που αντιπροσωπεύουν μαζί το 76% των πωλήσεων νέων φορτηγών (Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία και Πολωνία), φαίνεται πως η προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων που διατίθενται στην αγορά δεν θα είναι επαρκής πριν από το τέλος της δεκαετίας του 2020.
Ωστόσο, σύμφωνα με τη μελέτη της Transport & Environment, το μέσο κόστος κατοχής και λειτουργίας ενός ηλεκτρικού LCV είναι 25% χαμηλότερο ανά χιλιόμετρο από ένα πετρελαιοκίνητο LCV.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της T&E, η αυστηροποίηση των στόχων CO2 της ΕΕ κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας θα έφερνε επιπλέον 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά φορτηγά στους ευρωπαϊκούς δρόμους μέσα σε πέντε χρόνια. Θα μειώσει επίσης τις εκπομπές CO2 κατά 5,6 εκατομμύρια τόνους το 2027, που ισοδυναμεί με τη συνολική ετήσια ρύπανση από τα ισπανικά φορτηγά.
Τέλος, τα αυστηρότερα πρότυπα θα συμβάλουν στη μείωση της ετήσιας κατανάλωσης πετρελαίου των ευρωπαϊκών φορτηγών κατά 7% το 2027. Αυτό είναι ένα επιχείρημα που έχει βαρύτητα υπό το πρίσμα του πολέμου στην Ουκρανία και των τακτικών αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων που επηρεάζουν τους επαγγελματίες.
Με βάση αυτή τη μελέτη, η Transport & Environment καλεί τώρα τους ευρωπαίους νομοθέτες να αυξήσουν τους προτεινόμενους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για τα LCV σε -25% το 2025, -45% το 2027 και -80% το 2030.