Στόχος του χρηματοδοτούμενου από την ΕΕ έργου AMAPOLA (A Marketable Polymer based Al-S Battery) είναι η ανάπτυξη μιας μπαταρίας αλουμινίου-θειού για οχήματα και αεροσκάφη.
Η κυψέλη Al-S πρόκειται να επιτύχει πολύ υψηλές τιμές ενεργειακής πυκνότητας, της τάξης των 660 Wh/l ή 400 Wh/kg, και να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα των καινοτόμων ηλεκτρολυτών πολυμερικής γέλης.
Η κοινοπραξία, την οποία συντονίζει ο όμιλος Hempol, περιλαμβάνει τα βρετανικά πανεπιστήμια του Leicester και του Southampton, το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Graz, το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δανίας και την εταιρεία μπαταριών Varta Microinnovation.
Το AMAPOLA βασίζεται στο έργο SALBAGE, το οποίο έληξε στα τέλη του περασμένου έτους.
Στο νέο πρόγραμμα, οι ερευνητές θέλουν να διερευνήσουν περαιτέρω τα υλικά που προτείνονται στο SALBAGE και να αναπτύξουν προηγμένες συνθέσεις καθόδου.
Εκτός από την καθαρή έρευνα, ο στόχος είναι η κλιμάκωση της ανάπτυξης και η επίτευξη της προβιομηχανικής ανάπτυξης.
Η χρήση αλουμινίου και θείου, τα οποία, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι «άφθονα», θα βοηθήσει επίσης να αποφευχθούν πιθανές ελλείψεις πρώτων υλών για μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Επιπλέον, οι κυψέλες Al-S έχουν τη δυνατότητα αποθήκευσης πολύ υψηλής ενέργειας. Ωστόσο, οι αναφερόμενες τιμές των 660 Wh/l ή 400 Wh/kg έχουν υπολογιστεί, οπότε δεν έχουν ακόμη επιτευχθεί.
Οι ίδιοι οι ερευνητές γράφουν ότι με βάση τα «πολλά υποσχόμενα ερευνητικά αποτελέσματα του SALBAGE», αναπτύσσονται τώρα καινοτομίες που δείχνουν ότι «οι μπαταρίες με βάση το Al-S μπορούν να έχουν θέση ως μια νέα μελλοντική τεχνολογία για μπαταρίες σε ορισμένες θέσεις της αγοράς».
Ωστόσο, παραμένει ανοιχτό στην ανακοίνωση το πόσο μεγάλες θα πρέπει να είναι αυτές οι κόγχες. Μια λύση για τη μαζική αγορά δεν φαίνεται να αναμένεται στο πλαίσιο του παρόντος ερευνητικού έργου.
Το AMAPOLA χρηματοδοτείται από την ΕΕ με δύο εκατομμύρια ευρώ, το έργο έχει προγραμματιστεί έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2022.