Η Subaru παρουσίασε επίσημα το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο, το Solterra. Το ηλεκτρικό SUV μοιράζεται την πλατφόρμα και την τεχνολογία με το πρώτο μοντέλο BEV της Toyota, το bZ4X, και έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στην αγορά της Ιαπωνίας, των ΗΠΑ, του Καναδά, της Ευρώπης και της Κίνας από τα μέσα του 2022.

Για να μάθετε τι μπορεί να κάνει το Solterra, αρκεί μια ματιά στα δεδομένα απόδοσης του αδελφού μοντέλου της Toyota. Για παράδειγμα, το ηλεκτρικό μεσαίο SUV της Subaru βάρους περίπου 2 τόνων θα είναι επίσης διαθέσιμο είτε με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και ισχύ 150 kW – ή με σύστημα τετρακίνησης που συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 80 kW έκαστος. Η μπαταρία έχει ενεργειακό περιεχόμενο 71,4 kWh και λέγεται ότι επιτρέπει εμβέλεια WLTP περίπου 530 (με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς) ή 460 χιλιόμετρα (με κίνηση σε όλους τους τροχούς).

Η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC καθορίζεται στα 150 kW. Η φόρτιση έως και 80 % θα διαρκέσει περίπου 30 λεπτά. Για φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος AC, ένας φορτιστής 6,6 kW είναι διαθέσιμος εκ του εργοστασίου. Το εάν ένας τριφασικός ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW θα προσφέρεται προαιρετικά για το πενταθέσιο SUV Subaru το επόμενο έτος δεν είναι σαφές από τη συνοδευτική δήλωση της εταιρείας.

Η οπτική εγγύτητα του Solterra με το bZ4X είναι επίσης εντυπωσιακή, σύμφωνα με τις εικόνες που δημοσιεύτηκαν. Όχι μόνο οι διαστάσεις είναι ίδιες (4.690 mm x 1.860 mm x 1.600 mm με μεταξόνιο 2.850 mm), αλλά και η σχεδίαση είναι παρόμοια. Και τα δύο διαθέτουν τις ίδιες αναλογίες, σπόιλερ οροφής και πίσω μέρους, εξίσου λεπτούς προβολείς, λεπτή, οριζόντια γρίλια ψυγείου και πινελιές διαχωρισμένες σε μαύρο χρώμα.

Δεν υπάρχουν εκπλήξεις ούτε στη διάταξη της θέσης οδήγησης. Ένα επίπεδο όργανο και οθόνη πληροφοριών βρίσκονται πάνω από το τιμόνι. Η φαρδιά κεντρική κονσόλα μεταξύ των καθισμάτων οδηγού και συνοδηγού οδηγεί σε μια μεγάλη οθόνη αφής ως κεντρική μονάδα infotainment.

Η Subaru δηλώνει ότι το ηλεκτρικό SUV είναι αποτέλεσμα εξέλιξης σύμφωνα με τις προσδοκίες των πελατών σε συνδυασμό με το πραγματικό DNA της Subaru. Λέγεται ότι «αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για τα μελλοντικά BEV της Subaru». Η πλατφόρμα για τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει αναπτυχθεί από τη Subaru μαζί με την Toyota – όπως έχει ήδη ανακοινωθεί το 2019. Στην Toyota, η αρχιτεκτονική ονομάζεται e-TNGA, στον μικρότερο συνεργάτη ανάπτυξης επίσημα e-Subaru Global Platform ή e-SGP για συντομία. Η Subaru λέγεται ότι έχει συνεισφέρει καινοτομίες, ειδικότερα στο σύστημα τετρακίνησης, δηλώνοντας ότι «η παγκόσμια πλατφόρμα e-Subaru προσφέρει ανώτερη δυναμική οδήγησης, υψηλή σταθερότητα και χειρισμό που ανταποκρίνεται γραμμικά στις κινήσεις του τιμονιού».

Η Subaru λέει ότι σχεδιάζει να λανσάρει το Solterra παγκοσμίως και επικεντρώνεται ρητά στην Ιαπωνία, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Ευρώπη και την Κίνα για το ντεμπούτο της στην αγορά στα μέσα του 2022. Η έκδοση παραγωγής του αδελφού μοντέλου bZ4X θα κάνει την ευρωπαϊκή πρεμιέρα στις 2 Δεκεμβρίου και θα είναι διαθέσιμη για κράτηση λίγο αργότερα. Η κυκλοφορία στην αγορά έχει επίσης προγραμματιστεί για τα μέσα του 2022.

Βασικά, η Subaru θέλει να γίνει πιο ανταγωνιστική στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και ως εκ τούτου σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα κέντρο έρευνας και ανάπτυξης 272 εκατομμυρίων δολαρίων για την ηλεκτροκίνηση κοντά στο Τόκιο. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να φέρει τις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία ή υβριδικών μοντέλων σε τουλάχιστον 40% έως το 2030. Μέχρι το 2050, οι εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται παγκοσμίως πρόκειται να μειωθούν κατά τουλάχιστον 90% σε σύγκριση με το 2010 .

Share: