Continental και Siemens εργάζονται πάνω σε ηλεκτρικά ημιφορτηγά και φορτηγά μεταφοράς, αλλά οι οδηγοί θα πρέπει να αντιμετωπίσουν την περιορισμένη αυτονομία και τους μεγάλους χρόνους επαναφόρτισης.

Ενώ τα ζητήματα αυτά επηρεάζουν επίσης τα ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα, είναι πιο προβληματικά όταν πρόκειται για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Ωστόσο, η λύση θα μπορούσε να έρθει κοιτάζοντας στο παρελθόν.

Συγκεκριμένα, η Continental Engineering Services και η Siemens Mobility συνεργάζονται για να αναπτύξουν και να παράγουν «συλλέκτες ρεύματος» γνωστούς ως παντογράφους.

Οι παντογράφοι, που συνήθως συνδέονται με ηλεκτρικά τρένα και τραμ, τοποθετούνται στην κορυφή του οχήματος και παίρνουν ρεύμα από εναέριες γραμμές.

Οι δύο εταιρείες οραματίζονται την εγκατάσταση εναέριων καλωδίων σε “πολυσύχναστα τμήματα αυτοκινητοδρόμων”. Τα φορτηγά και τα ημιφορτηγά απλά θα οδηγούν από κάτω τους και τα καλώδια θα τροφοδοτούν τους ηλεκτροκινητήρες τους, ενώ ταυτόχρονα θα φορτίζουν τις μπαταρίες τους.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι το σύστημα οραματίζεται να λειτουργεί όχι μόνο με ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και με φορτηγά με κυψέλες καυσίμου και υβριδικά συστήματα κίνησης.

Η τεχνολογία eHighway της Siemens Mobility δοκιμάζεται επί του παρόντος σε τρεις διαφορετικές τοποθεσίες στη Γερμανία και το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών εκτιμά ότι μόνο 4.000 χιλιόμετρα του δικτύου της χώρας, εκ του συνολικού μήκους των 13.000 χιλιομέτρων, θα πρέπει να εξοπλιστούν με εναέρια καλωδίωση.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι περίπου τα δύο τρίτα της κατανάλωσης καυσίμων από την κυκλοφορία φορτηγών μεγάλων αποστάσεων πραγματοποιούνται σε λιγότερο από το ένα τρίτο του οδικού δικτύου.

Ενώ η τεχνολογία έχει ήδη αποδειχθεί, οι εταιρείες σημείωσαν ότι υπάρχει ακόμη δουλειά να γίνει, καθώς πρέπει να αναπτύξουν συλλέκτες ρεύματος που μπορούν να προσφερθούν στους κατασκευαστές επαγγελματικών οχημάτων οικονομικά αποδοτικά και σε σημαντικές ποσότητες. Αυτός είναι ένας βασικός λόγος για τη σύμπραξη και, εάν είναι επιτυχής, τα συστήματα εναέριων γραμμών θα μπορούσαν τελικά να εμφανιστούν σε όλη την Ευρώπη.

Share: