Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ακολουθεί τις επιταγές της Καγκελαρίας και επεκτείνει την γκάμα της δίνοντας περισσότερες επιλογές στους αγοραστές.

Τα υπουργεία μεταφορών και ενέργειας της Γερμανίας απέχουν μόλις 450 μέτρα, χωρισμένα από ένα μνημείο του Τείχους του Βερολίνου. Οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι τουρίστες κινούνται τακτικά στο πάρκο ανάμεσα στα δύο κτίρια. Ωστόσο, το χάσμα μεταξύ της προόδου των τμημάτων για τη μείωση των εκπομπών θέρμανσης του πλανήτη, απειλεί τους κλιματολογικούς στόχους της καγκελάριου Angela Merkel.

Για να ελαχιστοποιήσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως τα μέσα του αιώνα, η Merkel θέλει να έχει έως και 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στους γερμανικούς δρόμους έως το 2030 -είκοσι φορές περισσότερα από αυτά που κυκλοφορούν σήμερα στη Γερμανία- και ένα ενισχυμένο ενεργειακό δίκτυο για να τα υποστηρίξει.

Για να πετύχει τον στόχο της, η Γερμανίδα καγκελάριος θα απαιτήσει από τους υπουργούς μεταφορών και ενέργειας να συνεργαστούν, μαζί με το υπουργείο περιβάλλοντος. Αλλά και τα τρία προέρχονται από ξεχωριστά πολιτικά κόμματα με διαφορετικές ατζέντες.

Πολιτικοί όπως ο υπουργός Μεταφορών Andreas Scheuer, μέλος του κόμματος των Χριστιανοδημοκρατών, ανησυχούν για μια υπερβολικά γρήγορη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, φοβούμενοι ότι η Γερμανία θα αντιμετωπίσει την ίδια αποβιομηχανοποίηση που έπληξε το Ντιτρόιτ και τις πρώην βιομηχανικές πόλεις του Ηνωμένου Βασιλείου.

Εν τω μεταξύ, ο υπουργός Ενέργειας Peter Altmaier, από το κόμμα της Χριστιανοδημοκρατικής Ένωσης της Merkel, μείωσε επιτυχώς τις εκπομπές στον ενεργειακό τομέα της Γερμανίας, αλλά προσπάθησε να επιταχύνει τις βελτιώσεις στο δίκτυο που απαιτούνται για την υποστήριξη του στόχου των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η κατασκευή γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας από αιολικά πάρκα στη Βόρεια Θάλασσα προς τον νότο της Γερμανίας με ενεργειακή ένταση έχει βρεθεί, με έργα που περιλαμβάνονται σε νομικές προκλήσεις.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν επί σειρά ετών στραμμένα την πλάτη τους στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εν μέρει επειδή οι καταναλωτές δεν φαινόταν να ενδιαφέρονται για αυτά. Το ισχυρό λόμπι τους κατάφερε επίσης να κατευθύνει την κυβερνητική πολιτική για την υποστήριξη μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Μόνο το 1,2% των 48 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στους γερμανικούς δρόμους σήμερα είναι ηλεκτρικά, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών Αυτοκινήτων. Δεν βοηθά το γεγονός ότι οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας είναι οι υψηλότερες στην Ευρώπη, αλλά οι φόροι στα υγρά καύσιμα (ντίζελ και βενζίνη) παραμένουν κάτω από τους μέσους όρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπάρχουν ενδείξεις ότι τα πράγματα αλλάζουν καθώς η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία περιστρέφεται πιο έντονα στην ηλεκτροκίνηση. Οι εθνικοί… πρωταθλητές Volkswagen AG, Daimler AG και BMW AG τους τελευταίους μήνες ανακοίνωσαν στόχους για την πώληση εκατομμυρίων EV έως το 2030. Η Volkswagen σχεδιάζει να κατασκευάσει έξι εργοστάσια μπαταριών ως μέρος της προσπάθειάς της να… επιβληθεί στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού ως η «νέα Tesla». Οι «Γερμανοί Πράσινοι», οι οποίοι ζητούν απαγόρευση του κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2030, έχουν ήδη δει ισχυρά αποτελέσματα σε δύο περιφερειακές εκλογές αυτόν τον μήνα.

Μετά το μπαράζ ανακοινώσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας και την κίνηση της γερμανικής κυβέρνησης να επεκτείνει τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι αναλυτές της Deloitte επανεκτίμησαν τις προβλέψεις τους αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση, θεωρώντας πως θα αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη δυναμική.

Για να επιτύχει τον στόχο της μείωσης των εκπομπών ρύπων έως το 2030 κατά τουλάχιστον 55% από τα επίπεδα του 1990, η Γερμανία θα χρειαζόταν περίπου 14 εκατομμύρια οχήματα με μπαταρίες, σύμφωνα με το think tank «Agora Energiewende» που εδρεύει στο Βερολίνο. Όπως και να ‘χει, στόχος της Γερμανίας είναι να κυκλοφορούν 10 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα στους δρόμους της έως το 2030.

Οι πιθανοί αγοραστές, πάντως, ανησυχούν για την έλλειψη υποδομής ως προς τη φόρτιση. Για να υποστηρίξουν ταυτόχρονα 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους, η Γερμανία θα χρειαζόταν 1 εκατομμύριο σταθμούς φόρτισης έως το 2030, σύμφωνα με την κυβέρνηση. Αυτή τη στιγμή έχει πάνω από 40.000. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να κατασκευάζει περισσότερους από 2.000 σταθμούς φόρτισης την εβδομάδα, σύμφωνα με την ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας, σε σύγκριση με τους 200 που επί του παρόντος εγκαθίστανται κάθε εβδομάδα.

Πηγή: Deloitte

Share:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *