Η Toyota παρουσίασε 11 νέα αμιγώς ηλεκτρικά πρωτότυπα οχήματα που δείχνουν τη μελλοντική στρατηγική της μάρκας όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα.

Όπως ανακοινώθηκε από τον CEO της εταιρείας Akio Toyoda, τα νέα concept περιλαμβάνουν τέσσερα μοντέλα της σειράς bZ που αποτελούν πρόβλεψη για πιο προσιτά αυτοκίνητα παραγωγής, τα οποία τελικά θα πλαισιώσουν το SUV bZ4X που ανακοινώθηκε προηγουμένως στη γκάμα της εταιρείας.

Η Lexus εντυπωσιάζει με νέα αμιγώς ηλεκτρικά concept, συμπεριλαμβανομένου του εμπνευσμένου από το LFA σπορ αυτοκινήτου

Σε αυτά περιλαμβάνεται ένα compact SUV bZ με τσουχτερή γραμμή οροφής που παραλληλίζεται με το υπάρχον υβριδικό SUV C-HR της εταιρείας, επαναπροσδιορίζοντάς το για την ηλεκτρική εποχή.

Μαζί του στη σκηνή βρέθηκε και ένα μικρό πρωτότυπο crossover bZ, το οποίο μοιάζει με μια EV έκδοση του πρόσφατα παρουσιασθέντος crossover πόλης Aygo X της μάρκας, με παρόμοια στοιχεία σχεδίασης, όπως οι ογκώδεις, μαυροφορεμένοι θόλοι των τροχών και το αυξημένο ύψος κύλισης, αλλά διατηρώντας τις τυπικές αναλογίες ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης.

Ο Toyoda δήλωσε ότι το μικρό crossover bZ θα απευθύνεται στις ευρωπαϊκές και ιαπωνικές αγορές και θα στοχεύει σε κατανάλωση ενέργειας πέντε μίλια ανά kWh, σχολιάζοντας: “Όσο περισσότερες μπαταρίες προσθέτεις για να επεκτείνεις την αυτονομία ταξιδιού, τόσο μεγαλύτερο, βαρύτερο και ακριβότερο γίνεται ένα όχημα. Επειδή αυτό το SUV είναι ένα μικρό όχημα, υπάρχει κάτι στο οποίο πρέπει να είμαστε σχολαστικοί και πολύ συγκεκριμένοι. Και αυτό είναι η αποδοτικότητα της ισχύος”.

Αυτό θα είναι το επόμενο μοντέλο που θα λανσαριστεί στη σειρά bZ της Toyota και θα μπορούσε να κάνει το ντεμπούτο του σε μορφή παραγωγής το επόμενο έτος.

Θα ακολουθήσει ένα μεσαίο σεντάν bZ, το μοναδικό “χαμηλό” αυτοκίνητο στην τετραμελή σειρά της εταιρείας, ενώ ένα μεγάλο SUV concept bZ διαθέσιμο με τρεις σειρές καθισμάτων ολοκληρώνει τα νέα μοντέλα της Toyota με την επωνυμία bZ.

Ο Toyoda δεν περιέγραψε τεχνικές πληροφορίες ή περαιτέρω προβλεπόμενες προδιαγραφές για κάποιο από τα concept, αλλά δήλωσε ότι η Toyota στοχεύει να προσφέρει “EVs για όλους” και ότι “το μέλλον δεν είναι καθόλου μακριά- τα περισσότερα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν τα επόμενα χρόνια”, καθώς ο κατασκευαστής στοχεύει σε 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις EV παγκοσμίως μέχρι το 2030.

Για να το υποστηρίξει αυτό, η Toyota θα επεκτείνει την προσφορά της σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέρα από τη σειρά αυτοκινήτων bZ, ανακοινώνοντας ότι, μαζί με την αδελφή μάρκα Lexus, θα προσφέρει 30 BEV παγκοσμίως μέχρι το 2030, τα οποία θα κατανέμονται στις κατηγορίες επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων, ενώ η εταιρεία θα αυξήσει τις επενδύσεις σε EV σε περίπου 13,3 δισ. λίρες.

Η μάρκα παρουσίασε περαιτέρω ηλεκτρικές ιδέες – “τα ποικίλα BEVs” – συμπεριλαμβανομένου ενός pick-up φορτηγού που θυμίζει το σημερινό Hilux, ενός ηλεκτρικού SUV που μοιάζει με διασταύρωση μιας σύγχρονης ερμηνείας του FJ Cruiser της μάρκας, ενός χαμηλού, επιθετικής εμφάνισης σπορ αυτοκινήτου, δύο ακόμη SUV (το ένα ένα συμπαγές crossover), μιας συμπαγούς έννοιας αστικής κινητικότητας και ενός οχήματος παράδοσης του τελευταίου χιλιομέτρου, που ονομάζεται e-Palete.

Η αδελφή κατασκευάστρια Lexus παρουσίασε επίσης ένα σπορ αυτοκίνητο concept, το οποίο, όπως ανέφερε ο Toyoda, στοχεύει σε χαμηλό χρόνο 0-62 km/h των δύο δευτερολέπτων και σε αυτονομία ταξιδιού άνω των 700 χιλιομέτρων (435 μίλια), οπότε αν το σπορ αυτοκίνητο της Toyota μοιράζεται αυτή την τεχνολογία, οι στόχοι του έργου θα μπορούσαν να είναι παρόμοιοι.

Ωστόσο, ως ναυαρχίδα εμπνευσμένη από το Lexus LFA, είναι πιθανό το concept του σπορ αυτοκινήτου της Lexus να προσφέρει περισσότερη ισχύ και επιδόσεις από το Toyota, το οποίο θα επικεντρωθεί περισσότερο στις προσιτές επιδόσεις.

Share: