Η σταδιακή εξάπλωση των EV αυξάνει τη ζήτηση στην αγορά για τα κύρια υλικά που είναι απαραίτητα για την κατασκευή των μπαταριών και των καλωδιώσεων.

Ο γραφίτης, ο χαλκός, το νικέλιο, το λίθιο και οι σπάνιες γαίες είναι μερικές μόνο από τις πρώτες ύλες που διαμορφώνουν τις πολιτικοοικονομικές ισορροπίες της διεθνούς σκηνής.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Ενέργειας, δημοσίευσε πρόσφατα μια έκθεση σχετικά με το ρόλο των κρίσιμων ορυκτών στη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια. Στο πλαίσιο της εκτεταμένης και εμπεριστατωμένης έρευνας, ξεχωρίζουν οι εκθέσεις για τις κυριότερες χώρες εξόρυξης και επεξεργασίας των πρώτων υλών.

Στον τομέα της καθαρής εξόρυξης, η Κίνα κυριαρχεί στην αγορά του γραφίτη και των σπάνιων γαιών, ενώ παραδόξως η Αυστραλία βρίσκεται στην κορυφή του τομέα του λιθίου.

Οι κυριότερες χώρες εξόρυξης των ορυκτών που είναι απαραίτητα για την κατασκευή πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατανέμονται ως εξής:

Χαλκός: Χιλή 28%, Περού 12%, Κίνα 8%.

Νικέλιο: Ινδονησία 33%, Φιλιππίνες 12%, Ρωσία 11%

Κοβάλτιο: Κονγκό 69%, Αυστραλία 4%, Ρωσία 4%

Γραφίτης: Κίνα 64%

Σπάνιες γαίες: ΗΠΑ 13%, Μιανμάρ 11%

Λίθιο: Αυστραλία 52%, Χιλή 22%, Κίνα 13%.

Από την άλλη πλευρά, ένας ελαφρώς διαφορετικός λόγος για την πλήρη επεξεργασία των ορυκτών, ένας τομέας στον οποίο η Κίνα κατέχει την κυριαρχία σε κάθε τομέα.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, παρατηρείται η παρουσία της Φινλανδίας και του Βελγίου μεταξύ των κύριων εργατών κοβαλτίου, ένα σενάριο που αντανακλά ωστόσο τη μεγαλύτερη διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων στη Βόρεια Ευρώπη.

Χαλκός: Κίνα 40%, Χιλή 10%, Ιαπωνία 6%

Νικέλιο: Κίνα 35%, Ινδονησία 15%, Ιαπωνία 8%

Κοβάλτιο: Κίνα 65%, Φινλανδία 10%, Βέλγιο 5%

Γραφίτης: Κίνα 64%.

Σπάνιες γαίες: Κίνα 87%, Μαλαισία 12%, Εσθονία 1%

Λίθιο: Κίνα 58%, Χιλή 29%, Αργεντινή 10%

Η έκθεση του ΠΟΕ παρέχει επίσης μια σύγκριση μεταξύ της μέσης παρουσίας κάθε ορυκτού σε ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο και σε ένα μοντέλο με συμβατικό κινητήρα. Εκτός από τη φυσική απουσία γραφίτη, νικελίου, κοβαλτίου, λιθίου και ψευδαργύρου στα θερμικά αυτοκίνητα, προκαλεί εντύπωση πώς ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται υπερδιπλάσια ποσότητα χαλκού σε σύγκριση με ένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, απαραίτητη για την κατασκευή των καλωδίων υψηλής τάσης.

 

Ορυκτά

Μάζα σε ένα EV (kg)

Μάζα σε ένα ICE (kg)

Γραφίτης

66,3

Χαλκός

53,2

22,3

Νικέλιο

39,9

Μαγγάνιο

24,5

11,2

Κοβάλτιο

13,3

Λίθιο

8,9

Ψευδάργυρος

0,5

Σπάνιες γαίες

0,1

0,1

Άλλα

0,2

0,3

 

Share: