Ο αριθμός των EV αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στους δρόμους έχει αυξηθεί από 11 εκατομμύρια σε 145 εκατομμύρια οχήματα την τελευταία δεκαετία.

ΚΙ αυτό είναι κάτι που δυνητικά μπορεί να περιορίσει δραστικά τη ζήτηση για εκατοντάδες χιλιάδες βαρέλια πετρελαίου μέρα με τη μέρα.

Και θα μπορούσαν κάλλιστα να κυκλοφορήσουν πολύ περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους μέχρι το 2030, αν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής τους έδιναν την κατάλληλη ώθηση.

Μια πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας αποκάλυψε ότι θα μπορούσαν κάλλιστα να υπάρχουν 230 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως μέχρι το 2030, αν οι κυβερνήσεις συμφωνούσαν να επιταχύνουν τις προσπάθειές τους για την ενθάρρυνση της κατασκευής των αυτοκινήτων χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Η πρώτη παγκόσμια έκθεση του ΙΕΑ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανακάλυψε ότι οι ακαθάριστες πωλήσεις εντός του πρώτου τριμήνου του 2021 ήταν περισσότερες από 2,5 φορές μεγαλύτερες από ό,τι τους ίδιους μήνες του προηγούμενου 12μήνου, όταν η πανδημία του Covid-19 προκάλεσε μια σειρά από υφέσεις σε όλες τις παγκόσμιες οικονομίες.

Ανεξάρτητα από την οικονομική επιβράδυνση, η οποία προκάλεσε τη συρρίκνωση του παγκόσμιου εμπορίου αυτοκινήτων κατά 16% τους τελευταίους 12 μήνες, 3 εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν σε όλο τον κόσμο πέρυσι.

Με λίγα λόγια, συνολικά ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτρικών οχημάτων ξεπέρασε τα 10 εκατομμύρια. Υπάρχουν, επιπλέον, περίπου 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά φορτηγά, βαρέα οχήματα και λεωφορεία.

Η άνοδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρακολουθείται προσεκτικά από το εμπόριο ενέργειας και αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις για τις πετρελαϊκές εταιρείες, οι οποίες εξαρτώνται από τη ζήτηση βενζίνης για τις μεταφορές για να βοηθήσουν τα κέρδη που αποκομίζουν από την παραγωγή αργού πετρελαίου.

Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να εξαλείψουν την ανάγκη για περισσότερα από 2 εκατομμύρια βαρέλια ντίζελ και βενζίνης ημερησίως έως το 2030 και να εξοικονομήσουν 120 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα.

Εάν οι κυβερνήσεις βελτιώσουν τα σχέδιά τους για τις ηλεκτρικές οδικές μεταφορές ώστε να ευθυγραμμιστούν με τους παγκόσμιους στόχους για το τοπικό κλίμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν περίπου 3,5 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, διπλασιάζοντας ουσιαστικά την εξοικονόμηση άνθρακα.

Η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει επιπλέον συνέπειες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για το παγκόσμιο εμπόριο αυτοκινήτων.

Η IEA δήλωσε ότι οι πελάτες ξόδεψαν 120 δισεκατομμύρια δολάρια για ηλεκτρικά αυτοκίνητα τους τελευταίους 12 μήνες, 50 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από το προηγούμενο 12μηνο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρείχαν 370 ηλεκτρικές εκδόσεις στην αγορά, μια αύξηση 40 ποσοστιαίων μονάδων σε αντίθεση με το 2019.

Share: