Ο βρετανικός όμιλος Jaguar Land Rover, που ανήκει στον ινδικό κολοσσό Tata, είδε τις πωλήσεις της Land Rover να αυξάνονται κατά 3,4% σε ετήσια βάση το 2021 (334.586 μονάδες) χάρη στην επιτυχία της σειράς SUV… ενώ οι ταξινομήσεις της Jaguar μειώθηκαν κατά 16% σε μόλις 86.270 οχήματα.

Το κύριο πρόβλημα του ομίλου είναι η κατακόρυφη πτώση της Jaguar τα τελευταία χρόνια, η οποία αδυνατεί να ανταγωνιστεί στον premium τομέα την Audi, την BMW, τη Lexus, τη Mercedes-Benz ή την Tesla.

Για το λόγο αυτό, πέρυσι η ανώτατη διοίκηση πήρε την απόφαση να αλλάξει ριζικά τη στρατηγική της Jaguar, ακυρώνοντας τις μελλοντικές της εξελίξεις (συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής XJ, της οποίας η παρουσίαση ήταν επικείμενη). Τα νέα σχέδια για τη μάρκα προβλέπουν την πλήρη επαναλειτουργία της το 2025, όταν θα απομακρυνθεί από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Για να εξασφαλιστεί η κερδοφορία της ιστορικής βρετανικής εταιρείας, θα αλλάξει η εμπορική της τοποθέτηση. Έτσι, τα επόμενα μοντέλα της θα είναι προσανατολισμένα προς την αγορά πολυτελείας, όπου ανταγωνίζονται οι Aston Martin, Bentley, Maserati και Porsche. Παρόλο που αυτή η μετατροπή θα σημάνει πιθανώς χαμηλότερο όγκο πωλήσεων, το περιθώριο κέρδους ανά όχημα θα είναι πολύ υψηλότερο.

Ωστόσο, για να μετατραπεί σε έναν αξιόπιστο κατασκευαστή πολυτελών αυτοκινήτων, η Jaguar χρειάζεται την πιο σύγχρονη ηλεκτρική τεχνολογία. Αν και η εταιρεία διαπραγματεύεται εδώ και μήνες με άλλους ομίλους (BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen) για να χρησιμοποιήσει μια από τις πλατφόρμες τους, τελικά θα αναπτύξει τη δική της αρχιτεκτονική στην Panthera.

Ο λόγος είναι πως υπάρχουν αισθητικά κριτήρια. Η ομάδα με επικεφαλής τον Gerry McGovern εργάζεται εδώ και αρκετό καιρό πάνω στο σχεδιασμό των επόμενων αυτοκινήτων της και η χρήση μιας εξωτερικής πλατφόρμας θα την ανάγκαζε να τα προσαρμόσει, εγκαταλείποντας τη μοναδική της προσωπικότητα.

Ενώ έχει επιβεβαιωθεί ότι όλα τα θερμικά αυτοκίνητα της Jaguar θα καταργηθούν μέχρι το 2025 (XE, XF, E-Pace, F-Pace, F-Type…), το ηλεκτρικό I-Pace θα παραμείνει στην παραγωγή ως ξεχωριστό μοντέλο από την υπόλοιπη γκάμα. Οι φήμες λένε ότι, για να διαφοροποιηθεί από τη Land Rover, η Jaguar μπορεί να σταματήσει να κατασκευάζει SUV, εστιάζοντας αντ’ αυτού σε σεντάν, σπορ αυτοκίνητα και κάμπριο.

Share: