Το ταξίδι με ένα EV προϋποθέτει σωστό προγραμματισμό, προκειμένου να αποφύγει κανείς το… άγχος της φόρτισης.
Πριν από λίγες ημέρες κάναμε ταξίδι-αστραπή μέχρι τον Βόλο, με το ανανεωμένο Leaf της Nissan, με την βελτιωμένης χωρητικότητας μπαταρία των 62 kWh.
Χρησιμοποιώντας μία από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές Android κινητών, είχαμε εντοπίσει εγκαίρως τα σημεία στα οποία θα έπρεπε να φορτίσουμε το ιαπωνικό EV, προκειμένου να φτάσουμε στον προορισμό μας με ασφάλεια.
Εκκινώντας από τα βόρεια προάστια με τη μπαταρία του Leaf στο 94%, ο αρχικός προορισμός μας ήταν ο Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών της Αταλάντης. Φτάνοντας εκεί μετά από 130 χιλιόμετρα, η μπαταρία ήταν στο 42%.
Ευτυχώς δεν ήταν ώρα αιχμής και το Leaf συνδέθηκε αμέσως στον φορτιστή. Μετά από 40’ η μπαταρία είχε φτάσει στο 91%, δηλαδή βάλαμε 25 kWh ενέργειας.
Με τη μπαταρία σχεδόν πλήρως φορτισμένη και με οδήγηση σχετικά σβέλτη σε κάποια σημεία που οι συνθήκες το επέτρεπαν, φτάσαμε στον Βόλο με αυτονομία 13% και έχοντας οδηγήσει 185 χιλιόμετρα.
Επόμενη φόρτιση ήταν στον 50άρη φορτιστή της BP στη Λεωφόρο Λαρίσης στον Βόλο, όπου παραμείναμε για 1 ώρα και 10 λεπτά. Συνολικά φορτίσαμε 42 kWh, με τη μπαταρία μας να ξαναφτάνει στο 94%.
Το ταξίδι της επιστροφής
Έπειτα από κάποιες μετακινήσεις εντός της πόλης του Βόλου και με τη μπαταρία στο 88%, ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής. Η αυτονομία επαρκούσε για μία φόρτιση, και πάλι στην Αταλάντη, αλλά αυτή τη φορά στο ρεύμα προς Αθήνα.
Στην Αταλάντη φτάσαμε έχοντας οδηγήσει 190 χιλιόμετρα με αυτονομία 9%, δίχως να χρειαστεί να κινηθούμε ιδιαίτερα… προσεκτικά, καθώς όσο το ποσοστό της μπαταρίας μειωνόταν, τόσο το ίδιο το EV φρόντιζε να προσαρμόζει τις λειτουργίες του με τέτοιον τρόπο ώστε να εξοικονομεί ενέργεια.
Στην Αταλάντη μείναμε για 45 λεπτά, με τη μπαταρία να φορτίζει μέχρι το 67%, καθώς «γεμίσαμε» με 27 kWh ρεύματος. Και σε αυτή την περίπτωση αναμονή για φόρτιση δεν υπήρξε, μιας και δεν επρόκειτο για ώρα αιχμής.
Η άφιξη στην Αθήνα, έπειτα από 130 χιλιόμετρα, έγινε με τη μπαταρία του Leaf στο 11%.