Ενώ οι μπαταρίες κινητών τηλεφώνων μπορεί να αποδίδουν ένα ή δύο χρόνια καθημερινής χρήσης, οι μπαταρίες των EV είναι κατασκευασμένες για να διαρκέσουν πολύ καιρό. 

Οι μπαταρίες των τηλεφώνων δεν διαθέτουν θερμική διαχείριση και ο αριθμός των ισοδύναμων κύκλων ανά ημέρα είναι συνήθως μικρότερος για τα οχήματα. Δεδομένης της εμβέλειας των μπαταριών EV και της βελτίωσης των επιδόσεων, φαίνεται πιθανό ότι η διάρκεια ζωής των μπαταριών EV θα είναι παρόμοια με τη διάρκεια ζωής των μέσων οχημάτων.

Οι μπαταρίες μπορεί επίσης να αποσυρθούν λόγω ελαττωμάτων κατά την κατασκευή ή μόλυνσης του υλικού της καθόδου, αλλά πολύ κάτω από το 1% όλων των μπαταριών λιθίου είναι πιθανό να παρουσιάσουν αυτού του είδους την πρόωρη αποτυχία. 

Και σχεδόν τα μισά από τα οχήματα αποσύρονται πριν από τα 12 χρόνια κυκλοφορίας λόγω ατυχημάτων και του επακόλουθου κόστους επισκευών, ένας άλλος λόγος για τον οποίο οι μπαταρίες μπορεί να ζήσουν περισσότερο από το όχημα.

Ένα νέο EV με αυτονομία 400 χιλιομέτρων αναμένεται να έχει αυτονομία 250 έως 300 χιλιομέτρων μετά από 12 χρόνια, η οποία εξακολουθεί να είναι αρκετή για να το καταστήσει χρήσιμο στον ιδιοκτήτη ή πολύτιμο στην αγορά μεταχειρισμένων. Ορισμένες μπαταρίες μπορεί να αντικατασταθούν, αλλά πολλά EV θα πωλούνται απλώς ως μεταχειρισμένα οχήματα.

Οι μεταχειρισμένες μπαταρίες EV μπορούν να είναι ακόμα χρήσιμες. Μετά από 8 έως 12 χρόνια σε ένα όχημα, οι μπαταρίες EV θα μπορούσαν να αφαιρεθούν και να έχουν μια δεύτερη ζωή ως ηλιακά συστήματα οικιακής ενέργειας ή ως αντικαταστάτες για εφεδρικές γεννήτριες ντίζελ. 

Σε αυτές τις λιγότερο απαιτητικές εφαρμογές χαμηλότερης ισχύος, οι μπαταρίες θα μπορούσαν να προσφέρουν επιπλέον 6 έως 10 χρόνια υπηρεσίας, εάν τύχουν κατάλληλης διαχείρισης.

Οι μεταχειρισμένες μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν επίσης να επαναχρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας, συμβάλλοντας στη μετατόπιση της παραγωγής από ανανεώσιμες πηγές και στην εξοικονόμηση των αιχμών της ζήτησης. 

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δοκιμάζουν επίσης μπαταρίες δεύτερης χρήσης για την υποστήριξη της υποδομής φόρτισης οχημάτων, τα οποία θα μπορούσαν να συμβάλουν στη μείωση του κόστους των μπαταριών και να προσφέρουν καλύτερη αξία στους καταναλωτές.

Οι μπαταρίες δεύτερης χρήσης θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη ενεργειακών λύσεων υπό την ηγεσία της κοινότητας για τη μείωση των εκπομπών και την αύξηση της ανθεκτικότητας, ή ακόμη και για την κατασκευή νέων μπαταριών με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Η μεγιστοποίηση του αριθμού των κύκλων που μπορεί να αποδώσει μια μπαταρία στην πρώτη ή ακόμη και στη δεύτερη εφαρμογή της είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της παραγωγής νέων μπαταριών.

Επειδή η διατήρηση των μπαταριών σε λειτουργία για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σημαίνει ότι πρέπει να κατασκευάσουμε λιγότερες νέες μπαταρίες και μειώνει την ανάγκη για αυξημένη εξόρυξη πρώτων υλών.

Share: