Παρά τους μειωμένους ρυθμούς ανάπτυξης, η ευρωπαϊκή αγορά επιβατηγών οχημάτων εξακολουθεί να βρίσκεται στη… λωρίδα της ταχείας κυκλοφορίας.
Τον Φεβρουάριο ταξινομήθηκαν περίπου 160.000 οχήματα plugin, ποσοστό αυξημένο κατά 38% σε ετήσια βάση. Η επίδοση αυτή είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή αν αναλογιστούμε ότι η συνολική αγορά αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 7% τον περασμένο μήνα, με τις 804.000 μονάδες που ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα να αποτελούν τον χαμηλότερο Φεβρουάριο των τελευταίων 20 ετών!
Με τις ταξινομήσεις plugin να αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς και τη συνολική αγορά να συρρικνώνεται σημαντικά, το μερίδιο αγοράς των plugin οχημάτων έπρεπε να αυξηθεί σημαντικά, και το έκανε.
Τον περασμένο μήνα το μερίδιο των οχημάτων plugin στη συνολική ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων ήταν 20% (11% πλήρως ηλεκτρικά). Το αποτέλεσμα αυτό ανέβασε το μερίδιο των οχημάτων plugin για το 2022 στο 19% (11% μόνο για τα BEV).
Η ανάπτυξη προήλθε και από τα δύο πεδία plugin, αλλά ενώ τα EV (+79%) συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, τα PHEV (+6%) επιβραδύνονται σημαντικά, επιτρέποντας στα αμιγώς ηλεκτρικά να αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία των ταξινομήσεων τον περασμένο μήνα (57% έναντι 43%). Αυτό επέτρεψε στα EVs να κερδίσουν 2 ποσοστιαίες μονάδες μεριδίου αγοράς (55% έναντι 45%).
Αξίζει επίσης να σημειωθεί το γεγονός ότι εκτός από την αναστάτωση των EV, η συνολική αγορά μεταβάλλεται σε μεγάλο βαθμό και από άλλους παράγοντες, όπως η έλλειψη τσιπ, η οποία μειώνει τις ταξινομήσεις από τους περισσότερους κατασκευαστές ΟΕΜ. Από τους μεγάλους παίκτες, μόνο η Hyundai-Kia απέφυγε μια σημαντική πτώση.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Hyundai (47%) και η Kia (39%) έχουν ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ηλεκτροκίνησης (BEV+PHEV) μεταξύ των παλαιών αυτοκινητοβιομηχανιών στην ευρωπαϊκή αγορά. Τους ξεπερνούν μόνο η Porsche και η Volvo, οι οποίες έχουν ήδη ποσοστά ηλεκτροκίνησης γύρω στο 50%.
Σε ένα άλλο σημάδι αναστάτωσης, στο πλαίσιο της πτώσης της αγοράς αυτοκινήτου, δύο μάρκες ξεχωρίζουν μεταξύ των συνολικά 30 κορυφαίων εμπορικών σημάτων τον Νοέμβριο, με την MG της SAIC (+204%) και την #18 Tesla (+186%), οι οποίες συμπτωματικά είναι δύο κατασκευαστές μόνο EV.
Το top 5 των EV του Φεβρουαρίου αποτελείται από τα Tesla Model 3 και Model Y, Fiat 500e, Peugeot 3008 (PHEV) και 5 Kia Niro EV
Κοιτάζοντας τον υπόλοιπο πίνακα του Φεβρουαρίου, ένα πράγμα ξεχωρίζει, το γερμανικό μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις (BMW 3-Series PHEV) ήταν μόλις 8ο, πίσω από δύο Tesla (Model3 και Y), δύο μοντέλα Stellantis (Fiat 500e και Peugeot 3008 PHEV) και τρία οχήματα Hyundai-Kia (Kia Niro EV, Hyundai Ioniq 5 και Hyundai Kona EV), ενώ το Volkswagen με τις καλύτερες πωλήσεις ήταν το ID.4 … στη 12η θέση.
Εξετάζοντας την κατάταξη του 2022, το Tesla Model 3 επιστρέφει στην ηγετική θέση χάρη σε έναν ισχυρό μήνα, ακολουθούμενο από το Kia Niro EV και το Fiat 500e, αλλά ο πιθανός νικητής της φετινής κούρσας βρίσκεται πλέον στην 5η θέση. Το Tesla Model Y βρίσκεται περίπου 2.500 μονάδες πίσω από το αδελφάκι του Model 3, αλλά αναμένουμε ότι το crossover θα ξεπεράσει το μεγαλύτερο αδελφάκι του κάποια στιγμή φέτος. (Ιούνιος;)
Αλλού, η κύρια είδηση ήταν η άνοδος και η άνοδος δύο μοντέλων, με το Hyundai Ioniq 5 και το Kia EV6 να αποδεικνύονται δύο άξιοι διεκδικητές στη μεσαία κατηγορία. Ένα ενδιαφέρον γεγονός: τα τρία καλύτερα σε πωλήσεις μεσαία BEV στην Ευρώπη προέρχονται όλα από την Ασία.
Στο δεύτερο μισό του πίνακα, σημειώστε τις αργές εκκινήσεις των ID.4 (4ο το 2021, 12ο τώρα) και ID.3 της VW (3ο το 2021, 18ο τώρα), καθώς και του Renault Zoe (2ο τότε, 9ο τώρα) και του Peugeot e-208 EV (10ο τότε, 20ο τώρα).
Στην κατάταξη των αυτοκινητοβιομηχανιών, τα πράγματα είναι αρκετά ισορροπημένα. Ενώ η περσινή νικήτρια Volkswagen (5,9%) είναι μόλις 8η, η κούρσα μεταξύ BMW και Mercedes (και οι δύο έχουν μερίδιο 9,6%) είναι εξαιρετικά καυτή, με μόλις 120 μονάδες να χωρίζουν τη βαυαρική από την αντίπαλό της Mercedes.
Στην 3η θέση έχουμε μια έκπληξη, με τη Volvo (6,4%) να ανεβαίνει στην τελευταία θέση του βάθρου, ξεπερνώντας την Peugeot (επίσης 6,4%) και την Kia (6,3%). Η Kia κρατάει την 5η θέση για μόλις 10 μονάδες, μπροστά από την 6η Audi για την ώρα. 7η είναι η Hyundai, με μερίδιο 6%, ακολουθούμενη από την προαναφερθείσα Volkswagen, ενώ η Tesla είναι 9η, με μερίδιο 5,4%.
Ανά όμιλο αυτοκινήτων, το Volkswagen Group προηγείται με μερίδιο 18,7%, πάνω από τη Stellantis (15,9%). Ο δεύτερος πολυεθνικός όμιλος κατάφερε να διατηρήσει μια σταθερή απόσταση μεταξύ του και του σημερινού χάλκινου νικητή, της Hyundai-Kia (12,3%). Εν τω μεταξύ, το BMW Group (11,9%) δεν απέχει πολύ. Θα δούμε αλλαγή θέσης εδώ τον Μάρτιο;