Το 3008 είναι μια από τις πιο ηχηρές επιτυχίες της Peugeot τα τελευταία χρόνια, καθώς και ένας από τους κύριους λόγους για την ολοένα αυξανόμενη κερδοφορία της μάρκας.

Αυτό το συμπαγές SUV είναι ένα από τα τέσσερα μοντέλα που αποτελούν τον σημερινό πυρήνα της εταιρείας μαζί με τα 208, 2008 και 308.

Αν και η τρίτη γενιά του Peugeot 3008 έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί στα τέλη του 2023, είναι πιθανό αυτό να συμβεί επίσημα μερικούς μήνες νωρίτερα, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Το νέο μοντέλο, που αναπτύχθηκε με τον κωδικό P64, θα διαφέρει από τον επιτυχημένο προκάτοχό του με μια πιο “κουπέ” εμφάνιση, με ένα πιο απότομο πίσω παράθυρο.

Το αμάξωμά του θα είναι ελαφρώς μακρύτερο, ενώ η γυάλινη επιφάνεια θα μειωθεί, συμβάλλοντας στην πιο δυναμική του σχεδίαση.

Στο εσωτερικό του, το νέο 3008 θα διαθέτει την τελευταία εξέλιξη του i-Cockpit που συναντάμε στις άλλες προτάσεις της μάρκας. Μπορούμε να περιμένουμε να δούμε ψηφιακά όργανα με τρισδιάστατο εφέ και μια μεγάλη οθόνη αφής σε οριζόντια μορφή.

Το νέο Peugeot 3008 θα είναι η αιτία για την παρουσίαση της πλατφόρμας STLA Medium του ομίλου Stellantis. Αυτή η αρχιτεκτονική, παλαιότερα γνωστή ως eVMP, θα παρουσιαστεί ως εξέλιξη του σημερινού EMP2, κατάλληλα βελτιστοποιημένη για να φιλοξενήσει ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης (το SUV θα διατίθεται αποκλειστικά ως mild-hybrid, plug-in υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό).

Η Peugeot δεν σκοπεύει να προσφέρει εκδόσεις ντίζελ για το νέο 3008. Ο βενζινοκινητήρας 1.2 PureTech, στην τρίτη εξέλιξή του, θα βασίζεται σε μικρο-υβριδισμό 48 volt για να ανταποκρίνεται στους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Επιπλέον, θα κυκλοφορήσουν στην αγορά διάφορες plug-in υβριδικές εκδόσεις, οι οποίες θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τον σημερινό 1.6 PureTech.

Η ηλεκτρική παραλλαγή, που θα βαφτιστεί e-3008, θα διατίθεται με έναν ή δύο κινητήρες (εμπρόσθιο ή τετρακίνητο) που προέρχονται από τη Nidec και θα αποδίδουν από 170 έως 245 ίππους ο καθένας. Ανάλογα με την έκδοση, θα χρησιμοποιεί μπαταρίες BYD ή ACC χωρητικότητας μεταξύ 87 και 104 kWh, προσφέροντάς του μεγαλύτερη εμβέλεια από τους περισσότερους άμεσους ανταγωνιστές του.

Η παραγωγή του Peugeot e-3008 θα είναι αποκλειστικά γαλλική: οι κινητήριες μονάδες θα κατασκευάζονται στο Trémery, οι μπαταρίες ACC στο Douvrin και το ίδιο το όχημα στο Sochaux. Το τελευταίο εργοστάσιο θα αναδιοργανωθεί από το 2022 γύρω από μια ενιαία γραμμή παραγωγής, η οποία θα επιταχύνει τον ρυθμό παραγωγής του οχήματος από τις έξι ώρες που είναι σήμερα σε λιγότερο από τέσσερις.

Share: