H Mercedes-Benz παρουσίασε το πρωτότυπο αυτοκίνητο VISION EQXX, ένα προηγμένο ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε με έναν και μοναδικό στόχο: την επίτευξη της υψηλότερης δυνατής απόδοσης.

Χάρη στην εξαιρετική αεροδυναμική του (συντελεστής 0,17) και την αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης των 204 ίππων (150 kW), το όχημα υποστηρίζει κατανάλωση καυσίμου μικρότερη από 10 kWh/100 km.

Η μπαταρία του, η οποία είναι κατά 50% μικρότερη και 30% ελαφρύτερη από εκείνη του EQS, έχει χωρητικότητα μικρότερη από 100 kWh, ενώ η αυτονομία του εκτιμάται σε περισσότερα από 1.000 πραγματικά χιλιόμετρα. Σύμφωνα με την εταιρεία star, η εμβέλεια αυτή θα του επιτρέψει να ταξιδέψει από το Παρίσι στο Βερολίνο με μία μόνο φόρτιση.

Παρόλο που το πρωτότυπο αυτοκίνητο έχει τραβήξει τα πρωτοσέλιδα με τους εκπληκτικούς αριθμούς του, η Mercedes-Benz δεν έχει πει τίποτα για μια πιθανή παραγωγή. Ωστόσο, οι φήμες αναφέρουν ότι πολλές από τις λύσεις που αναπτύχθηκαν για το VISION EQXX θα βρουν το δρόμο τους σε ένα ηλεκτρικό σεντάν που θα κυκλοφορήσει το 2024.

Μιλώντας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του αυτοκινήτου, ο επικεφαλής τεχνολογίας της Mercedes-Benz, Markus Schafer, δήλωσε ότι οι ιδιοκτήτες των μελλοντικών μοντέλων EV της μάρκας θα έχουν την επιλογή ηλιακών οροφών που θα συμβάλλουν στην αύξηση της αυτονομίας τους.

Η Mercedes-Benz ισχυρίζεται ότι η ηλιακή οροφή του Vision EQXX μπορεί να προσθέσει έως και 25 χιλιόμετρα αυτονομίας ανά ημέρα. Το ηλιακό σύστημα είναι επίσης μοναδικό επειδή η ενέργεια από τα κύτταρα αποθηκεύεται σε μια ξεχωριστή μπαταρία φωσφορικού λιθίου-σιδήρου που παρέχει ενέργεια στον ανεμιστήρα του κλιματισμού, στο infotainment, στα φώτα και σε άλλα συστήματα. Αυτό μειώνει την καταπόνηση του συστήματος μπαταριών υψηλής τάσης και ενισχύει την αυτονομία.

Θα χρησιμοποιεί τη νέα αρθρωτή πλατφόρμα MMA, στην οποία βασίζεται και το VISION EQXX. Αυτή η αρχιτεκτονική θα χρησιμοποιηθεί στα επερχόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Mercedes-Benz για τις κατηγορίες C (compact) και D (μεσαίου μεγέθους), και ενώ θα μοιράζεται κάποιες μονάδες με το θερμικό MFA3, θα βελτιστοποιηθεί για να φιλοξενεί 100% ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.

Μεταξύ άλλων εξελίξεων, επιβεβαιώθηκε τότε ότι η πλατφόρμα MMA θα διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα 800 volt. Το VISION EQXX έχει αρχιτεκτονική ικανή να λειτουργεί σε πάνω από 900 βολτ, οπότε αναμένεται ότι το νέο μοντέλο θα είναι σε θέση να προσεγγίσει τα υψηλά επίπεδα απόδοσης που έδειξε το πρωτότυπο αυτοκίνητο.

Όλα δείχνουν ότι το νέο σεντάν θα είναι το αντίστοιχο της δημοφιλούς C-Class (D-segment) στη γκάμα της Mercedes-Benz. Επομένως, θα είναι ένα μοντέλο που θα αναπτυχθεί για να ανταγωνιστεί το μελλοντικό Audi A4 e-tron, καθώς και τα γνωστά BMW i4, Polestar 2 και Tesla Model 3.

Απέναντι σε όλα αυτά, το νέο EQC θα χαρακτηρίζεται από εξαιρετική αποδοτικότητα, η οποία θα του επιτρέψει να επιτύχει σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια. Αν και είναι απίθανο να φτάσει τον λαμπρό αεροδυναμικό συντελεστή του VISION EQXX, είναι πιθανό να βελτιώσει αυτόν του σημερινού EQS (0,20).

Share: