Από το 2018 η οργανωτική επιτροπή του BTCC είχε κάνει λόγο πως το πρωτάθλημα από το 2022 θα διεξαγόταν με υβριδικά αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Η σειρά παρουσίασε πριν από μερικές ημέρες τα σχέδιά της για να γίνει η πρώτη που θα ακολουθήσει την υβριδική και όχι την ηλεκτρική οδό.

Από το 2022 λοιπόν, το BTCC θα ζητάει από τις ομάδες να συμπληρώσουν στους υπάρχοντες δίλιτρους βενζινοκινητήρες, έναν ηλεκτροκινητήρα. Το υβριδικό σύστημα της Cosworth των 60 volt θα μεταφέρει ισχύ μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων.

Όπως και στη Formula 1, στους οδηγούς θα δοθεί ένα κουμπί ώθησης “push to pass or defence” στο κόκπιτ, προσφέροντας μια αύξηση ισχύος έως και 40bhp. Θα είναι διαθέσιμη για το πολύ 15 δευτερόλεπτα ανά γύρο, αν και οι διοργανωτές λένε ότι οι ακριβείς λεπτομέρειες θα καθοριστούν στις δοκιμές πριν από την παρουσίαση. Όταν ενεργοποιηθεί, οι θεατές θα ειδοποιούνται μέσω μιας οθόνης LED σε κάθε αυτοκίνητο.

Οι προσομοιώσεις επιδόσεων της Cosworth δείχνουν ότι ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί υβριδική ισχύ που βγαίνει από την  Copse στο Silverstone θα κερδίσει έως και οκτώ μέτρα από έναν αντίπαλο πριν από την επόμενη ζώνη πέδησης.

Η ώθηση ισχύος διαρκεί μέχρι ο οδηγός να πατήσει το υβριδικό κουμπί για δεύτερη φορά, να αγγίξει το πεντάλ φρένου ή να μειώσει την πίεση του γκαζιού. Θα απενεργοποιηθεί επίσης υπό ξαφνική επιβράδυνση ή επιτάχυνση, ή όταν επιτευχθεί το όριο ενέργειας.

Σύμφωνα με την TOCA, τον διοργανωτή της σειράς, στους οδηγούς θα απαγορευτεί η χρήση του στον πρώτο γύρο και τα αυτοκίνητα θα πρέπει να περνούν από το pitlane με πλήρη ηλεκτρική ισχύ.

Τα υβριδικά συστήματα θα χρησιμοποιηθούν επίσης για την εξισορρόπηση της απόδοσης μεταξύ των αυτοκινήτων, αντικαθιστώντας το τρέχον σύστημα έρματος βάρους. Θα υπάρξουν «σταδιακοί περιορισμοί» στην ποσότητα υβριδικής ισχύος που θα  διατίθεται στους κορυφαίους οδηγούς, σύμφωνα με το Autosport.

Αυτό θα «εισαγάγει νέες ανταγωνιστικές στρατηγικές και ευκαιρίες κατά τη διάρκεια κάθε αγώνα BTCC», συμπεριλαμβανομένης της προσαρμογής του επιπέδου ενίσχυσης και αναγέννησης σε συνθήκες βροχής.

Η επαναφόρτιση της μπαταρίας θα γίνεται μέσω της πέδησης ή μέσω πρίζας, ενώ βρίσκεται στα pit. Η πλήρης επαναφόρτιση διαρκεί μία ώρα μέσω μιας τυπικής πρίζας τριών ακίδων 240v.

Τα αυτοκίνητα θα είναι βαρύτερα από αυτά που θα αγωνίζονται μέχρι και εφέτος. Με εκτιμώμενο βάρος από το επιπλέον κιτ στα 64 κιλά (εκ των οποίων 20 κιλά αναμένεται να προέλθουν από τη μπαταρία), τα υβριδικά αγωνιστικά του BTCC αναμένεται να φτάσουν τα 1.344 κιλά – παρόμοια με ένα συμβατικό οικογενειακό αυτοκίνητο hatchback.

Ο διευθύνων σύμβουλος του BTCC Alan Gow είπε: «Συγκεντρώσαμε τους καλύτερους εμπειρογνώμονες που είχε ως αποτέλεσμα να διαμορφώσουμε ένα εξαιρετικό πακέτο. Δεν έχουμε αφήσει χωρίς μελέτη, στον καθορισμό του πιο έξυπνου τρόπου λειτουργίας του υβριδικού συστήματος και έχουμε βρει μερικές πολύ τακτοποιημένες λύσεις. »

Ενώ το BTCC είναι η πρώτη σειρά αυτοκινήτων τουρισμού που δεσμεύεται με υβριδικό σύστημα, δεν είναι η μόνη μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού που ενδιαφέρεται να ηλεκτροδοτήσει τα αγωνιστικά της. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ από το 2022 θα περάσει στην υβριδική εποχή και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυρος θα δοκιμάσει τα αγωνιστικά νερά μηδενικών εκπομπών με την έναρξη μιας καθαρής ηλεκτρικής σειράς.

Share: