Πριν από περίπου μία εβδομάδα, η Mazda ανακοίνωσε τα σχέδιά της να εντείνει τις προσπάθειές της για ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζοντας πέντε υβριδικά και πέντε plug-in υβριδικά μοντέλα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.

Επίσης, μέχρι το 2025 θα έρθουν τρία αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, με την εταιρεία Zoom-Zoom να στοχεύει το 25% των πωλήσεών της να είναι EV και το 75% υβριδικά μέχρι το 2030.

Τα μέσα ενημέρωσης δεν άργησαν να κάνουν εικασίες για την κατεύθυνση που θα πάρει το εμβληματικό roadster MX-5 της Mazda, με δημοσιεύματα από την Ιαπωνία να υποστηρίζουν ότι το αγαπημένο Miata θα υιοθετήσει κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης για την επόμενη γενιά του.

Όπως αποδεικνύεται, οι φήμες αυτές ήταν βάσιμες, καθώς εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι το μικρό σπορ αυτοκίνητο θα είναι ηλεκτροκίνητο, είτε με υβριδικό είτε με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Τείνουμε προς το υβριδικό σενάριο για το μοντέλο πέμπτης γενιάς με κωδική ονομασία NE, καθώς η μετάβαση σε μια ηλεκτροκίνητη ρύθμιση θα ήταν πολύ ριζοσπαστική για το ευκίνητο cabrio.

Σύμφωνα με την ίδια δήλωση του εκπροσώπου της Mazda, το αυτοκίνητο θα διαθέτει «μια μορφή ηλεκτροκίνησης» χωρίς να απομακρυνθεί από την ελαφριά και προσιτή φόρμουλα που έχει μετατρέψει το MX-5 σε ένα εμβληματικό αυτοκίνητο επιδόσεων.

Θα έχει ενδιαφέρον τι θα σκαρφιστούν οι μηχανικοί προκειμένου να αποφύγουν την προσθήκη υπερβολικού βάρους. Από το λανσάρισμά του το 1989, το Miata πάντα εκτιμούνταν για την ελαφριά κατασκευή του, τυλιγμένη σε ένα πακέτο με κίνηση στους πίσω τροχούς. Ποτέ δεν έλαβε εντυπωσιακά ισχυρούς κινητήρες επειδή δεν τους χρειαζόταν. Στην πιο ελαφριά του μορφή, το μοντέλο ND της τρέχουσας γενιάς ζυγίζει μόλις 961 κιλά.

Οποιαδήποτε μορφή ηλεκτροκίνησης θα προσθέσει βάρος, αλλά η Mazda θα μπορούσε να αντισταθμίσει τον πρόσθετο όγκο κάνοντας αλλαγές αλλού.

Μην περιμένετε ανθρακονήματα, αφού το MX-5 θα πρέπει να παραμείνει ένα προσιτό roadster, αλλά οι μηχανικοί θα μπορούσαν να κάνουν πιο εκτεταμένη χρήση ελαφρού αλουμινίου.

Το σημερινό αυτοκίνητο κυκλοφορεί από το 2015, πράγμα που σημαίνει ότι η αντικατάστασή του αναμένεται σε λίγα χρόνια. Μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση είναι αναπόφευκτη, αλλά είναι απίθανο να συμβεί σύντομα.

Share: