Όλες οι δημόσιες συγκοινωνίες στο Κατάρ πρόκειται να μετατραπούν σε ηλεκτρικές έως το 2030. Η σταδιακή μετάβαση περιλαμβάνει δρομολόγια δημόσιων λεωφορείων, κρατικά σχολικά λεωφορεία και τοπικά λεωφορεία μεταφοράς προς το μετρό, στην πρωτεύουσα Ντόχα.

Η μετάβαση σε μεταφορές μηδενικών εκπομπών ανακοινώθηκε από το Επιχειρηματικό Συμβούλιο ΗΠΑ-Κατάρ, το οποίο δημιουργήθηκε για να ωθήσει το εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Κατάρ. Ως πρώτο βήμα, τα σχέδια έχουν ήδη ξεκινήσει για το ένα τέταρτο των δημόσιων συγκοινωνιών του Κατάρ να ηλεκτροδοτηθούν από την έναρξη του Παγκόσμιου Κυπέλλου το επόμενο έτος. Για το σκοπό αυτό, το εμιράτο είχε ήδη παραγγείλει 741 ηλεκτρικά λεωφορεία από τον κινέζικο κατασκευαστή Yutong στα τέλη του περασμένου έτους.

Για αυτήν την αγορά, η εταιρεία δημόσιων μεταφορών στο Κατάρ, Mowasalat, έδωσε στην κινεζική εταιρεία Yutong μια παραγγελία ρεκόρ για 1.002 λεωφορεία, συμπεριλαμβανομένων των 741 ηλεκτρικών λεωφορείων. Η Mowasalat είναι υπεύθυνη για τη διοργάνωση των μεταφορών των εργαζομένων στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 2022. Σύμφωνα με τη Yutong, η παραγγελία 1.002 λεωφορείων αξίζει 1,8 δισεκατομμύρια γιουάν, που ισοδυναμεί με περίπου 230 εκατομμύρια ευρώ, καθιστώντας την, τη μεγαλύτερη παραγγελία στην ιστορία του κινεζικού κατασκευαστή.

Η σύμβαση συνοδεύτηκε από συμφωνία-πλαίσιο μεταξύ της Yutong, της Αρχής Ελεύθερων Ζωνών του Κατάρ και της Mowasalat σχετικά με την κατασκευή εργοστασίου συναρμολόγησης ηλεκτρικών λεωφορείων στο Κατάρ. Από το τέλος του 2022, συνολικά 1.500 ηλεκτρικά λεωφορεία πρόκειται να συναρμολογηθούν στο εμιράτο εντός επτά ετών, τα οποία θα προορίζονται επίσης για εξαγωγή σε άλλες χώρες στη Μέση Ανατολή, την Ευρώπη, τη Νότια Αμερική και την Αφρική.

Οι αρχές του εμιράτου εργάζονται επίσης για τη δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα που θα πρέπει να καλύπτει σχεδόν 12.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Για το σκοπό αυτό, ο προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας και νερού Kahramaa πρόκειται να δημιουργήσει έως και 500 σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το επόμενο έτος. Μέχρι στιγμής, το Κατάρ έχει «μόνο 11 σταθμούς φόρτισης σε τακτική λειτουργία», σύμφωνα με την Doha News. Τώρα, νέοι σταθμοί θα δημιουργηθούν σε στρατηγικές τοποθεσίες όπως εμπορικά κέντρα, κατοικημένες περιοχές, στάδια, πάρκα και κυβερνητικά γραφεία, σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Διατήρησης και Ενεργειακής Απόδοσης (Tarsheed). Οι αρχές του Κατάρ δήλωσαν ότι στοχεύουν επίσης να συνδέσουν σταθμούς φόρτισης με φωτοβολταϊκά συστήματα. Ένας πιλοτικός χώρος λειτουργεί ήδη από το 2019, όπου ο φωτοβολταϊκός σταθμός Tarsheed φιλοξενεί δύο σημεία φόρτισης με έως και 100 kW.

Δεδομένου ότι η ανακοίνωση για την πλήρη ηλεκτροκίνηση των δημόσιων μεταφορών έως το 2030 προήλθε από το Επιχειρηματικό Συμβούλιο ΗΠΑ-Κατάρ, οι αναγνώστες ίσως αναρωτιούνται από πού έρχεται η επιχειρηματική πτυχή των ΗΠΑ-Κατάρ: Το Κατάρ θέλει να παράγει 700 MW από ηλιακούς συλλέκτες έως το 2022. Μόλις τον περασμένο μήνα, Η αμερικανική εταιρεία Avangrid (πρώην Energy East και Iberdrola USA) ανακοίνωσε σχέδια πώλησης μετοχών αξίας 4.000 εκατομμυρίων δολαρίων τόσο στην Αρχή Επενδύσεων του Κατάρ [QIA] όσο και στον Ισπανικό Όμιλο Iberdrola, έναντι 51,40 εκατομμυρίων δολαρίων την κάθεμια. Η Qatar Investment Authority αγόρασε περίπου 740 εκατομμύρια δολάρια σε μετοχές φυσικού αερίου και ανανεώσιμης ενέργειας των ΗΠΑ, αποκτώντας έως και 3,7% των κοινών μετοχών της. Αυτό σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία αποτελούν μέρος μιας μεγαλύτερης εικόνας που φυσικά περιλαμβάνει υποδομή φόρτισης αλλά και σημαντική παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας.

Share: