Το πρώτο, πλήρως ηλεκτρικό σύστημα BMW xDrive βρίσκει τώρα εφαρμογή στο δρόμο. Κάνει το ντεμπούτο του στις BMW iX και BMW i4 M50.
Όπως όλοι οι τύποι οχημάτων BMW iX, η αμιγώς ηλεκτρική Gran Coupé πρόταση της BMW M GmbH, κινείται μέσω μετάδοσης κίνησης στους εμπρός και πίσω τροχούς. Αυτό δημιουργεί ένα σύστημα τετρακίνησης με παράλληλους άξονες μετάδοσης της κίνησης χωρίς μηχανική σύνδεση μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών.
Η αλληλεπίδραση των δύο κινητήρων βελτιστοποιείται μέσω ενός καινοτόμου και παγκοσμίως μοναδικού συστήματος ελέγχου μετάδοσης της ροπής. Επομένως, το ηλεκτρικό σύστημα BMW xDrive εξασφαλίζει την ιδανική μορφή μετάδοσης της ισχύος σε όλες τις οδηγικές συνθήκες– σε συνδυασμό με μία τυπική οδηγική εμπειρία BMW.
Το πλήρως ηλεκτρικό σύστημα BMW xDrive μετουσιώνει την ανυπέρβλητη ισχύ μιας BMW i4 M50 που αποδίδει 400 kW/544 hp και μέγιστη ροπή 795 Nm, σε ανώτερη δυναμική συμπεριφορά. Αυτό απαιτεί ακριβή κατανομή της ροπής, το οποίο εξασφαλίζεται συνδέοντας το σύστημα DSC (Driving Stability Control) με την ειδικά προσαρμοσμένη για συστήματα τετρακίνησης έκδοση του συστήματος ελέγχου ολίσθησης των τροχών ARB (actuator contiguous wheel slip limitation) και τη μονάδα Combined Charging Unit (CCU), η οποία διαθέτει μια ευρεία γκάμα ενσωματωμένων λειτουργιών που για πρώτη φορά περιλαμβάνει τα ηλεκτρονικά ισχύος και φόρτισης του αυτοκινήτου.
Η ευφυής διασύνδεση όλων των συστημάτων καθιστά εφικτή την κατανομή της απαιτούμενης από τον οδηγό ροπής μεταξύ των δύο κινητήρων με τρόπο που η ελκτική πρόσφυση και η ευστάθεια στην οδήγηση, η δυναμική συμπεριφορά και η αποδοτικότητα είναι εγγυημένα σε βέλτιστο βαθμό στην αντίστοιχη οδηγική κατάσταση.
Κατά την εκκίνηση και στην επιτάχυνση, η επιθυμητή ροπή κατανέμεται μεταξύ και των δύο κινητήρων από τη μονάδα CCU ώστε να επιτυγχάνεται βέλτιστη ελκτική πρόσφυση.
Με μέτρια πίεση του πεντάλ του γκαζιού, ένα συνεχώς υψηλότερο ποσοστό ροπής παρέχεται από την πίσω ηλεκτρική μονάδα κίνησης καθώς η ταχύτητα αυξάνεται. Σε καταστάσεις οδήγησης χωρίς αυξομειώσεις στην παροχή ισχύος, την κίνηση παρέχει αποκλειστικά ο κινητήρας που επενεργεί στους πίσω τροχούς, δημιουργώντας την παραδοσιακή οδηγική εμπειρία BMW. Την ίδια στιγμή βελτιστοποιείται η αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης και, μαζί με αυτήν, η αυτονομία του οχήματος.