Στη βιώσιμη κινητικότητα και πως μπορεί να αλλάξει τη ζωή στην πόλη εστίασαν οι συμμετέχοντες στη σχετική ενότητα τoυ 10ου συνεδρίου «Athens Energy Dialogues».

 Το ζήτημα, από την οπτική του αστικού τοπίου προσέγγισε η Δρ. Λενιώ Μυριβληλη, Αντιδήμαρχος Πρασίνου, Αστικής Ανθεκτικότητας και Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή του Δήμου Αθηναίων, αναφέροντας ότι ο στόχος πλέον στην Αθήνα είναι να αλλάξει άρδην, τα επόμενα χρόνια, το μίγμα στην κινητικότητα, με την παράλληλη αποδέσμευση από τα ορυκτά καύσιμα και αυτό πρέπει να υλοποιηθεί όχι μόνο σε σχέση με τα αυτοκίνητα, αλλά και για τα e-bikes και τα e-scooters.

Η κα. Μυριβήλη κατέθεσε, επίσης, τα πρώτα συμπεράσματα από το δίκτυο 25 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο Δήμο Αθηναίων που ξεκίνησε να παρέχει υπηρεσίες από τον περασμένο Δεκέμβριο, δηλώνοντας ότι γίνεται χρήση και υπάρχει ενδιαφέρον από τους Δημότες, εκφράζοντας την άποψη ότι το κομμάτι της ηλεκτροκίνησης θα παίξει σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια στη βιωσιμότητα της κυκλοφορίας στην πόλη. 

Για το επανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών που δέχθηκαν μεγάλη πίεση εν μέσω πανδημίας έκανε λόγο ο Bασίλης Ξυπολυτάς, Πρόεδρος της ΟΣΥ ΑΕ, με τους ήδη υλοποιημένους στόχους να περιλαμβάνουν την ανανέωση του στόλου κατά 30%, την επισκευή σεβαστού αριθμού λεωφορείων και πρόσληψη εργαζομένων, με αποτέλεσμα πλέον να κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα 1.350 λεωφορεία και η Αθήνα να είναι η πόλη με τα περισσότερα λεωφορεία στην Ευρώπη.

Ο επόμενος στόχος, κατά τον ίδιο, είναι η κυκλοφορία των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στους δρόμους της πόλης, με τον σχετικό διαγωνισμό, όπως επισήμανε ο Πρόεδρος της ΟΣΥ Α.Ε., να εξελίσσεται ομαλά και, εκτός απροόπτου, το πρώτο εξάμηνο του 2023 θα κυκλοφορούν στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, γεγονός το οποίο αναμένεται να αλλάξει εντελώς την εικόνα της πόλης.

O κ. Ξυπολυτάς μίλησε και για την συμβολή των τρόλεϊ στην ηλεκτροκίνηση, αναφέροντας ότι στην πόλη κυκλοφορούν 220 λειτουργικά τρόλεϊ, σε 260 χλμ δίκτυο, κάνοντας, ήδη, την Αθήνα να βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες χώρες, ήδη, στη χρήση του ηλεκτρικού στις αστικές μεταφορές.

Share: