Η Sono Motors, η εταιρεία που στοχεύει να φέρει επανάσταση στο μέλλον των ηλιακών μεταφορών, λανσάρει για πρώτη φορά την ιδιόκτητη ηλιακή τεχνολογία της στις δημόσιες μεταφορές σε συνεργασία με την Münchner Verkehrsgesellschaft.

Το νέο ηλιακό ρυμουλκούμενο λεωφορείο θα κυκλοφορήσει στους δρόμους της μητροπολιτικής περιοχής του Μονάχου στο εγγύς μέλλον, δοκιμάζοντας τις ενεργειακές αποδόσεις καθώς και τις δυνατότητες της τεχνολογίας στην καθημερινή λειτουργία.

Προσφέροντας πιθανή εξοικονόμηση έως και 2.500 λίτρων ντίζελ ετησίως και δυνατότητα ετήσιας τοπικής εξοικονόμησης CO2 άνω των 6,5 μετρικών τόνων ανά λεωφορείο, η ηλιακή τεχνολογία Sono συμβάλλει στην προστασία του κλίματος και στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου εντός των πόλεων.

Είκοσι ειδικές φωτοβολταϊκές (Φ/Β) μονάδες παρέχουν πάνω από 2.000 Watt για την τροφοδοσία της μπαταρίας του οχήματος και ηλεκτρικών φορτίων όπως η θέρμανση, ο εξαερισμός και ο κλιματισμός, καθώς και το σύστημα διεύθυνσης του ρυμουλκούμενου.

Το δυναμικό εξοικονόμησης CO2 των ηλιακών οχημάτων και η συμβολή τους στον έλεγχο της αστικής ατμοσφαιρικής ρύπανσης και στην προστασία του κλίματος είναι πολλά υποσχόμενα. Για έναν μεσαίου μεγέθους στόλο περίπου 300 λεωφορείων, οι υπολογισμοί δείχνουν τη δυνατότητα εξοικονόμησης έως και 2.000 μετρικών τόνων CO2 ετησίως.

Περαιτέρω αυξήσεις είναι εφικτές στο μέλλον, καθώς τόσο οι ηλιακές κυψέλες όσο και τα ηλεκτρονικά ισχύος αναμένεται να γίνουν πιο αποδοτικά. Το λεγόμενο «σακίδιο CO2» αυτής της ηλιακής λύσης, δηλαδή οι εκπομπές που προκαλούνται κατά την παραγωγή, ανέρχεται εφάπαξ σε περίπου 1,5 μετρικούς τόνους CO2 ανά λεωφορείο ή ρυμουλκούμενο λεωφορείου και θα μπορούσε να αντισταθμιστεί μετά από σύντομο χρόνο λειτουργίας μόλις λιγότερο από ένα έτος.

Η ιδέα για το προσαρμοσμένο ηλιακό ρυμουλκούμενο λεωφορείου αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την MVG, ώστε να διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του χώρου και η αποδοτικότητα. Εκτός από τη στιβαρή ηλιακή εγκατάσταση, η οποία είναι βελτιστοποιημένη για την ενσωμάτωση στο όχημα, αυτή περιλαμβάνει επίσης την ηλεκτρική ενσωμάτωση μέσω των ηλεκτρονικών ισχύος που αναπτύχθηκαν από τη Sono Motors (κεντρική μονάδα MPPT) και ονομάζονται MCU. Ο ηλιακός ελεγκτής φόρτισης διαθέτει έναν έξυπνο αλγόριθμο που βελτιστοποιεί τις ενεργειακές αποδόσεις των φωτοβολταϊκών μονάδων.

Λόγω της εξαιρετικά γρήγορης βελτιστοποίησης στην περιοχή των χιλιοστών του δευτερολέπτου και του συστήματος πολλαπλών καναλιών, οι φωτοβολταϊκές αποδόσεις μπορούν να μεταφερθούν στην μπαταρία του λεωφορείου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οι μονάδες καλύπτουν συνολική επιφάνεια δώδεκα τετραγωνικών μέτρων και τροφοδοτούν την μπαταρία 24 V με πάνω από 2.000 Watt. Σε αυτή την περίπτωση, η ηλιακή ενέργεια που παράγεται με αυτόν τον τρόπο χρησιμοποιείται για τη λειτουργία του συστήματος HVAC (θέρμανση, εξαερισμός, κλιματισμός) και για την υποστήριξη του συστήματος διεύθυνσης του ρυμουλκούμενου. Εκτός από την εξοικονόμηση ντίζελ, η πρόσθετη ηλεκτρική ενέργεια εξασφαλίζει τη σταθεροποίηση της παροχής ενέργειας της μπαταρίας, παρατείνοντας έτσι τη διάρκεια ζωής της και μειώνοντας το κόστος συντήρησης. Η παραγόμενη ενέργεια μπορεί να παρακολουθείται online με τη χρήση του ενσωματωμένου λογισμικού.

Share: