Η Audi παρουσίασε μια μελέτη ενός ηλεκτρικού roadster που ονομάζεται Skysphere Concept. Το ηλεκτρικό cabrio θα παρουσιαστεί στη Διεθνή Έκθεση αυτοκινήτου στο Μόναχο το Σεπτέμβριο και υποτίθεται ότι είναι μια προεπισκόπηση του μελλοντικού σχεδιασμού της Audi και όχι για ένα συγκεκριμένο μοντέλο. Ο νέος σχεδιασμός συνοδεύεται επίσης από μια ειδική τεχνική λύση: ένα μεταβλητό μεταξόνιο.
Η Audi καθιστά σαφές ότι αυτός ο σχεδιασμός “δεν αφορά πλέον μόνο την οδήγηση”. Η εταιρεία υπογραμμίζει: “Με το Skysphere Concept, η μάρκα δείχνει πώς επαναπροσδιορίζει τη μελλοντική πολυτέλεια.” Το όχημα υποτίθεται ότι προσφέρει στους επιβάτες «συναρπαστικές και υψηλού επιπέδου εμπειρίες».
Για να βελτιώσει την εμπειρία στις δύο κύριες εφαρμογές ενός μεγάλου convertible αυτοκινήτου, η Audi σχεδίασε μια μεταβλητή λύση μεταξονίου. Το μεταξόνιο και το εξωτερικό μήκος μπορούν να μεταβληθούν κατά 25 εκατοστά χρησιμοποιώντας ηλεκτρικούς κινητήρες και έναν «εξελιγμένο μηχανισμό με εξαρτήματα και πλαίσιο που μπορούν να μετακινηθούν το ένα μέσα στο άλλο», ενώ ταυτόχρονα η απόσταση από το έδαφος αλλάζει έως και δέκα χιλιοστά – μερικές φορές για περισσότερη αεροδυναμική, μερικές φορές για περισσότερη άνεση.
Στη λειτουργία «Sports», δεν αλλάζει μόνο η απόκριση του κινητήρα και ο συντονισμός της ανάρτησης, όπως συμβαίνει συνήθως. Το Skysphere Concept έχει μήκος 4,94 μέτρα, αλλά ο πίσω άξονας υποτίθεται ότι παρέχει «εξαιρετική ευελιξία», σύμφωνα με την Audi. Σε αυτή τη λειτουργία οδήγησης, ο οδηγός οδηγεί μόνος του.
Ωστόσο, εάν ο οδηγός θέλει μια ιδιαίτερα άνετη εμπειρία, μπορεί να μεταβεί στη λειτουργία «Grand Touring». Στη συνέχεια, ο μηχανισμός επεκτείνει το αυτοκίνητο στα 5,19 μέτρα, ανεβάζει το πλαίσιο κατά τα προαναφερθέντα δέκα χιλιοστά και το αυτοκίνητο οδηγείται μόνο του. Το τιμόνι και τα πεντάλ κινούνται σε μια «αόρατη γκάμα» για να ενισχύσουν περαιτέρω την αίσθηση του χώρου.
Στη λειτουργία GT, η Audi υπόσχεται ότι έως και 500 χιλιόμετρα αυτονομίας θα είναι δυνατά σύμφωνα με το WLTP. Η “άνω των 80 kWh” μπαταρία δεν τοποθετείται στο κάτω μέρος λόγω των μηχανικών του μεταξονίου, αλλά κυρίως πίσω από την καμπίνα. Ορισμένες από τις μονάδες βρίσκονται επίσης μεταξύ των καθισμάτων κάτω από το κεντρικό τούνελ.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν καθορίζουν το εύρος στη λειτουργία “Sports”. Είναι πιθανό να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο συχνά ο οδηγός χρησιμοποιεί τα 465 kW του πίσω κινητήρα. Το Skysphere Concept δεν διαθέτει τετρακίνηση. Εξαρτήματα όπως ο φορτιστής και ο μετατροπέας DC/DC είναι εγκατεστημένα κάτω από το μπροστινό καπό μαζί με τα μηχανικά για το μεταβλητό μεταξόνιο.
Η ιδέα ενός μεταβλητού μεταξονίου δεν είναι καινούργια. Η Renault παρουσίασε την ιδέα, στο Morphoz την άνοιξη του 2020. Με το πάτημα ενός κουμπιού, το SUV θα μπορούσε να αυξηθεί σε μήκος κατά 40 εκατοστά για να δημιουργήσει χώρο για επιπλέον μπαταρίες. Στη λειτουργία εντός πόλης με μήκος 4,40 μέτρα, είναι εγκατεστημένα 40 kWh. Για μεγάλες αποστάσεις, άλλα 50 kWh μπορούν να φιλοξενηθούν στο αυτοκίνητο μήκους 4,80 μέτρων. Τουλάχιστον αυτή είναι η ιδέα.
Η Audi σχεδιάζει να παρουσιάσει συνολικά τρεις μελέτες, εκτός από το Skysphere. Το Grandsphere και το Urbansphere. Όλα αυτά έχουν σχεδιαστεί για αυτοματοποιημένη οδήγηση σύμφωνα με το Επίπεδο 4 και έτσι προορίζονται να επιδείξουν νέες πιθανές εφαρμογές για οχήματα, ενώ η ηλεκτροκίνηση είναι δεδομένη και στις τρεις μελέτες.
Ο σχεδιασμός του Skysphere αναλαμβάνει μια σειρά από χαρακτηριστικά, τυπικά της μάρκας, συμπεριλαμβανομένου του μεγάλου ενιαίου πλαισίου μπροστά – ακόμα κι αν η ίδια η Audi παραδέχεται ότι «δεν έχει πλέον τη λειτουργία της μάσκας του ψυγείου. Μπροστά και πίσω κυριαρχούν επίσης μεγαλύτερες επιφάνειες LED, σε λευκό χρώμα μπροστά και κόκκινο στο πίσω μέρος.
Οι μεγάλες αλλαγές, ωστόσο, βρίσκονται στο εσωτερικό. «Αυτό που είναι καινούργιο είναι ένας σχεδιασμός που θέλει το εσωτερικό, το χώρο των επιβατών ως το κέντρο και δεν υποτάσσει πλέον την εμπειρία των επιβατών στις απαιτήσεις της τεχνολογίας», λέει η Audi. Αντί να ακολουθούν προδιαγραφές όπως τιμόνι, πεντάλ, μοχλός ταχυτήτων, οι σχεδιαστές θέλουν να χρησιμοποιήσουν την ελευθερία που επιτρέπουν οι αυτοματοποιημένοι ηλεκτρικοί οδηγοί.
Το Audi Skysphere Concept θα παρουσιαστεί επίσημα για πρώτη φορά στις 13 Αυγούστου στο Monterey Car Week στο Pebble Beach της Καλιφόρνια. Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη δείξει το πρωτότυπο σπορ αυτοκίνητο PB18 e-tron με μπαταρία στερεάς κατάστασης το 2018.