Το πλωτό κέντρο της Extreme E, St. Helena , έφτασε στο Kangerlussuaq της Γροιλανδίας, με λιγότερο από ένα μήνα να απομείνει μέχρι το Arctic X Prix – το πρώτο διεθνές γεγονός μηχανοκίνητου αθλητισμού που διοργανώνεται στη χώρα.

Το St. Helena αναχώρησε από το Ντακάρ της Σενεγάλης, μετά το Ocean X Prix στα μέσα Ιουνίου και ταξίδεψε μέσω του Βόρειου Ατλαντικού Ωκεανού για να φτάσει στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας, σταματώντας εκεί για μερικές εβδομάδες προκειμένου να συλλέξει εφόδια και να αλλάξει το πλήρωμα. 

Οι εφημερεύοντες φύλακες διπλασιάστηκαν για να αντιμετωπίσουν τις αυξημένες προκλήσεις, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών στο ταξίδι για τον αρκτικό κύκλο, με τακτικό ήχο της κόρνας ομίχλης σύμφωνα με τους κανονισμούς. Το πλήρωμα είδε το θέαμα με τις φάλαινες που ταξίδευαν τόσο βόρεια όσο και νότια εκατέρωθεν του πλοίου κατά τη διάρκεια αυτού του τμήματος του ταξιδιού.

Λόγω του κακού καιρού, το πλοίο έπρεπε να συνεχίσει στη γραμμή Rhumb – μια φανταστική γραμμή στην επιφάνεια της γης που χρησιμοποιήθηκε για να σχεδιάσει την πορεία ενός πλοίου – και όχι τη διαδρομή Great Circle – τη συντομότερη θαλάσσια διαδρομή. Το πλήρωμα έπρεπε επίσης να αντιμετωπίσει συναντήσεις με παγόβουνο, βλέποντας το πρώτο – με το όνομα #52 στο ραντάρ – στις 28 Ιουλίου στη θάλασσα του Λαμπραντόρ. Μια πραγματική αντίθεση εμπειριών σε σύγκριση με τις προηγούμενες θερμές συνθήκες στη Μέση Ανατολή και τη Δυτική Ακτή της Αφρικής.

Κατά την άφιξή του στην πρωτεύουσα της Γροιλανδίας, Nuuk, στις 29 Ιουλίου, το πλήρωμα άλλαξε ζώνες ώρας τρεις φορές, πριν τελικά εγκατασταθεί στη θερινή ώρα της Δυτικής Γροιλανδίας. Μια σύντομη στάση παρείχε την ευκαιρία να συλλεχθούν περισσότερες προμήθειες και πλήρωμα πριν το St. Helena κατευθυνθεί στο Kangerlussuaq – η τοποθεσία του Ocean X Prix – δεχόμενο την υποδοχή από ένα κοπάδι φώκιας καθώς έφτανε στο λιμάνι.

Η Extreme E αγωνίζεται στη Γροιλανδία, καθώς το λιώσιμο των πάγων ενσαρκώνει τις προκλήσεις και τη σοβαρότητα της παγκόσμιας κλιματικής κρίσης. Μόλις την περασμένη εβδομάδα σύμφωνα με το Μετεωρολογικό Ινστιτούτο της Δανίας, η Γροιλανδία έχασε 8,5 δισεκατομμύρια τόνους επιφανειακής μάζας, αρκετό για να καλύψει ολόκληρη την πολιτεία της Φλόριντα με δύο ίντσες νερό. Η σειρά θα χρησιμοποιήσει την αθλητική της πλατφόρμα για να εκπαιδεύσει το κοινό της σε αυτά τα θέματα και τις λύσεις στις οποίες όλοι μπορούμε να είμαστε μέρος.

Τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες, το φορτίο του St Helena, το οποίο περιλαμβάνει όλα τα ηλεκτρικά αγωνιστικά αυτοκίνητα ODYSSEY 21, την κυψέλη υδρογόνου AFC που τροφοδοτεί τα οχήματα με πράσινο υδρογόνο και όλη την υποδομή και τον εξοπλισμό, θα εκφορτωθεί στον χώρο του αγώνα.

Ως το πρώτο γεγονός μηχανοκίνητου αθλητισμού που πραγματοποιείται στη χώρα, ο προγραμματισμός δεν ήταν εύκολος λόγω της μοναδικής, απομακρυσμένης και ακραίας φύσης της Γροιλανδίας. Η ομάδα εργάζεται σκληρά για να διασφαλίσει ότι η υποδομή είναι στη θέση της με τον πλέον βιώσιμο τρόπο από  υλικοτεχνική υποστήριξη έως την τουαλέτα, όλα με στόχο όχι μόνο να αγωνιστούν χωρίς να αφήσουν ίχνος, αλλά και να παραδώσουν ένα ακόμη Σαββατοκύριακο αγώνων παγκόσμιας κλάσης.

Ενώ οι Molly Taylor και Johan Kristoffersson της Rosberg X Racing έχουν λάβει αγωνιστικές διακρίσεις τόσο στο Desert X Prix όσο και στο Ocean X Prix στη Σαουδική Αραβία και τη Σενεγάλη αντίστοιχα, διεξήχθησαν κλειστοί αγώνες και αυτό δε θα διαφέρει στη Γροιλανδία. Η διαδρομή εν μέρει θα περάσει από το σημείο που ήταν κάποτε ο πανίσχυρος παγετώνας Russell, αλλά που τώρα δυστυχώς έχει υποχωρήσει και είναι βράχος από αλάτι, έδαφος με βάση τα ιζήματα που άφησε πίσω του ο λιωμένος παγετώνας. Οι οδηγοί παγκόσμιας κλάσης, όπως οι Sebastien Loeb, Timmy Hansen, Carlos Sainz Snr., Catie Munnings, Jutta Kleinschmidt και Laia Sanz θα αντιμετωπίσουν μια ποικιλία εδαφών δοκιμάζοντας τις ικανότητές τους.

Αλλά δεν είναι μόνο οι οδηγοί που θα είναι οι πρωταγωνιστές της παράστασης. Μέλη της Extreme E Επιστημονικής Επιτροπής: Οι καθηγητές Peter Wadhams, Carlos Duarte και Richard Washington, μαζί με τοπικούς εμπειρογνώμονες, θα βρίσκονται επίσης στη Γροιλανδία, πραγματοποιώντας τη δική τους έρευνα, κάνοντας στους οδηγούς μια ξενάγηση στο παγωμένο κάλυμμα, καθώς και φιλοξενώντας μια ποικιλία εργαστηρίων με επίκεντρο το σημείο καμπής στην κλιματική αλλαγή που θα είναι διαθέσιμο μετά το X Prix. Επιπλέον, το πρώτο επιστημονικό έργο του πρωταθλήματος σε συνεργασία με το Founding Scientific Partner Enel Foundation θα ενταχθεί στο St. Helena.

Παράλληλα με την επιστημονική έρευνα, η Extreme E υποστηρίζει επίσης τη UNICEF για τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος. Στόχος του προγράμματος είναι να ενδυναμώσει τους νέους τροποποιητές – περίπου 3.600 νέους ανθρώπους – στη χώρα, επαναπροσδιορίζοντας την κλιματική εκπαίδευση στη Γροιλανδία, βοηθώντας τα παιδιά να κατανοήσουν και να αντιμετωπίσουν τα σχετικά με το κλίμα ζητήματα που θέτουν και τις μελλοντικές γενιές σε κίνδυνο.

Share: