Το Toyota GR Yaris H2 είναι μια πρωτότυπη έκδοση με υδρογόνο, με κινητήρα εσωτερικής καύσης, του διάσημου hot hatchback της μάρκας με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.
Έχει παρουσιαστεί στο ετήσιο φόρουμ Kenshiki της Toyota, κατά τη διάρκεια του οποίου ο Ιάπωνας κατασκευαστής ενίσχυσε σε μεγάλο βαθμό τη δέσμευσή του για την ανάπτυξη κινητήρων υδρογόνου ως εναλλακτική λύση στην πλήρη ηλεκτροκίνηση.
Η Toyota δοκιμάζει την τεχνολογία καύσης υδρογόνου εδώ και αρκετούς μήνες, χρησιμοποιώντας ένα ελαφρώς τροποποιημένο Corolla touring car – το οποίο χρησιμοποιεί μια έκδοση υδρογόνου του turbo κινητήρα 1,6 λίτρων του GR Yaris – στη σειρά αγώνων Super Taikyu της Ιαπωνίας.
Η τεχνολογία καύσης υδρογόνου, λέει η Toyota, επιτρέπει στα αυτοκίνητα να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων σε σχετικά προσιτή τιμή, καθώς επιτρέπει στους κατασκευαστές να εκμεταλλεύονται την «υφιστάμενη τεχνογνωσία κινητήρων εσωτερικής καύσης και τις κατασκευαστικές επενδύσεις».
Η χρήση αυτής της τεχνολογίας, είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota για την Ευρώπη, Matt Harrison, θα επιτρέψει στην Toyota να “παραδίδει σχεδόν μηδενικές εκπομπές χωρίς ηλεκτροκίνηση, αλλά το κάνει ενώ διατηρεί τα πράγματα που αγαπούν περισσότερο οι οπαδοί στα αγωνιστικά αυτοκίνητα – την ταχύτητα και τον θόρυβο”.
«Μουσική στα αυτιά», είπε, «ιδιαίτερα σε αυτά των petrolhead».
Το GR Yaris H2 χρησιμοποιεί την ίδια μονάδα με το αγωνιστικό Corolla, με ελάχιστες τροποποιήσεις από το στάνταρ, και έχει το ίδιο υλικό ανεφοδιασμού με το αυτοκίνητο παραγωγής Mirai της μάρκας .
Οι ανεπαίσθητες μηχανικές τροποποιήσεις περιορίζονται στην ενίσχυση του μπλοκ (καθώς το υδρογόνο εκρήγνυται πιο βίαια από τη βενζίνη), νέες έδρες βαλβίδων και αναβαθμισμένο σύστημα ψεκασμού. Ο επικεφαλής του συστήματος μετάδοσης κίνησης Thiebauld Paquet εκτίμησε ότι θα επιτύχει «παρόμοιες αποδόσεις» με το μη τροποποιημένο βενζινοκίνητο αντίστοιχό του, αλλά οι λεπτομέρειες απόδοσης παραμένουν κρυφές.
Υποθέτουμε πως θα είναι ακόμα καλύτερο στην οδήγηση από το αντίστοιχο βενζινοκίνητο, καθώς το υδρογόνο καίγεται πολύ πιο γρήγορα από τη βενζίνη, με αποτέλεσμα καλύτερη απόδοση. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι η κατανάλωση είναι σημαντικά υψηλότερη. Όταν το Corolla συμμετείχε στο Fuji Super TEC 24 Hours, χρειάστηκε να κάνει pit 35 φορές για να γεμίσει το ντεπόζιτο και όλα αυτά μονάχα σε 12 ώρες αγώνα, δηλαδή τον μισό, λόγω εγκατάλειψης εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων.
Ανεξάρτητα από αυτό, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota, Akio Toyoda, είναι πρόθυμος να προχωρήσει την έρευνα της καύσης υδρογόνου κυρίως όσον αφορά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, επειδή επιθυμεί ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών που δεν θα περιλαμβάνει όμως, μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.