Η βελγική κυβέρνηση έδωσε το πράσινο φως σε ένα νομοσχέδιο του υπουργού Οικονομικών Vincent Van Peteghem για την επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης των εταιρικών αυτοκινήτων στη χώρα. Ταυτόχρονα, η σχεδιαζόμενη απαγόρευση των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης είναι εκτός πίνακα, αλλά τα φορολογικά πλεονεκτήματα είναι τώρα διαθέσιμα μόνο για EV.

Οι προγραμματισμένοι ακρογωνιαίοι λίθοι, οι οποίοι πρέπει ακόμη να εφαρμοστούν στην απαραίτητη νομοθεσία, είναι: Από το 2026, μόνο τα αυτοκίνητα εταιρειών μηδενικών εκπομπών θα επωφεληθούν από φορολογικά πλεονεκτήματα. Τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα εκπίπτουν από φόρους κατά 100% από το 2026. Στα επόμενα έτη, η έκπτωση φόρου σταδιακά θα μειωθεί σε 67,5% το 2031.

Τα εταιρικά αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης που αγοράστηκαν μεταξύ 1ης Ιουλίου 2023 και 31 Δεκεμβρίου 2025 θα χάσουν σταδιακά τη φορολογική τους έκπτωση. Η έκπτωση θα μειωθεί σε 75% το 2025, 50% το 2026, 25% το 2027 και μηδέν το 2028.

Για την προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η κυβέρνηση στοχεύει στην υποστήριξη της αντίστοιχης υποδομής. Οι εταιρείες πρέπει επίσης να μπορούν να διεκδικήσουν την κατασκευή σταθμών χρέωσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων έναντι φόρου. Ωστόσο, για να μπορούν να διεκδικήσουν τα φορολογικά οφέλη, οι εταιρείες πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι εγκαταστάσεις είναι προσβάσιμες στο κοινό εκτός των ωρών λειτουργίας. Πρέπει επίσης να υπάρχει φορολογικό όφελος για τα ιδιωτικά σημεία χρέωσης – εδώ, εντούτοις, χωρίς την υποχρέωση να καταστήσουν το σημείο χρέωσης προσιτό στο κοινό.

Προς το παρόν, οι βελγικές επιδοτήσεις υποδομής αφορούν κυρίως σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες. Για την υποδομή υδρογόνου, «η δυνατότητα πρέπει να προετοιμαστεί» – δεν αποκλείεται εντελώς, αλλά λόγω των διαθέσιμων μοντέλων, η προώθηση υδρογόνου δεν επικεντρώνεται επί του παρόντος.

Οι νέοι κανονισμοί σημαίνουν επίσης ότι η αρχικά προβλεπόμενη απαγόρευση των νέων εταιρικών αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στο Βέλγιο από το 2026 δεν θα συμβεί. Οι εργοδότες που εξακολουθούν να θέλουν να χρησιμοποιούν εταιρικά αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης μετά το 2026 μπορούν να συνεχίσουν να το κάνουν, αλλά τέτοια αυτοκίνητα θα χάσουν όχι μόνο τα φορολογικά τους πλεονεκτήματα από την πλευρά του εργοδότη αλλά και τη δυνατότητα να διεκδικήσουν τα χιλιόμετρα από τη μετακίνηση για τον εργαζόμενο έναντι φόρου.

«Οι εργοδότες θα εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν αυτοκίνητα ντίζελ ή βενζίνης στο προσωπικό τους, αλλά τα φορολογικά οφέλη για τα ρυπογόνα αυτοκίνητα της εταιρείας θα εξαφανιστούν», λέει ο υπουργός Οικονομικών Vincent Van Peteghem. «Αυτός θα είναι ο μοχλός για να κάνουμε το στόλο των αυτοκινήτων μας πράσινο.»

Share: