Όπως συμβαίνει συνήθως με όλα τα νέα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, το Toyota bZ3 διέρρευσε πριν από την επίσημη παρουσίασή του μέσω της βάσης δεδομένων του κινεζικού Υπουργείου Βιομηχανίας.

Μια… πρόγευση του πολυαναμενόμενου ηλεκτρικού σεντάν είχαμε πάρει στα τέλη του περασμένου έτους από το πρωτότυπο αυτοκίνητο bZ SDN, από το οποίο διατηρεί τα περισσότερα χαρακτηριστικά του.

Το Toyota bZ3 θα είναι ένα compact sedan αντίστοιχο του Corolla Sedan, ενός από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα στον κόσμο. Θα έχει μήκος 4.725 χιλιοστά, πλάτος 1.835 χιλιοστά και ύψος 1.475 χιλιοστά, με μεταξόνιο 2.880 χιλιοστά.

Ως εκ τούτου, θα κινείται στη γραμμή μεταξύ της Corolla Sedan (μήκος 4.630 χιλιοστά) και της Camry της κατηγορίας D (4.885 χιλιοστά), υπερβαίνοντας το μεταξόνιο και των δύο (2.700 χιλιοστά για την Corolla, 2.820 χιλιοστά για την Camry).

Από αισθητική άποψη, το bZ3 συνεχίζει τη σχεδιαστική γλώσσα που έχει ήδη παρατηρηθεί στο bZ4X. Οι μαύρες βαμμένες κολόνες και η οροφή του δίνουν μια μοντέρνα εμφάνιση, όπως και οι χωνευτές χειρολαβές των θυρών. Η διάμετρος των τροχών κυμαίνεται από 16 έως 18 ίντσες.

Ως μέρος της οικογένειας bZ (“beyond Zero”), το bZ3 αναμένεται να χρησιμοποιεί την αρθρωτή πλατφόρμα e-TNGA. Ωστόσο, οι μπαταρίες του θα είναι οι Blade που κατασκευάζει ο κινεζικός γίγαντας BYD.

Το ιαπωνικό σεντάν θα είναι πισωκίνητο, με έναν ενιαίο κινητήρα πίσω άξονα που θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος: 184 ίππους (135 kW) και 245 ίππους (180 kW). Η τελική ταχύτητα θα είναι 160 km/h. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές που διέρρευσαν, το μοντέλο των 184 ίππων θα έχει βάρος χωρίς φορτίο 1.710 kg, ενώ το μοντέλο των 245 ίππων θα ζυγίζει 1.835 kg.

Παρόλο που δεν υπάρχει ακόμη επίσημη επιβεβαίωση, είναι σχεδόν βέβαιο ότι το sedan θα κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, καθώς η υποσειρά bZ έχει παγκόσμιο προσανατολισμό. Ωστόσο, δεν θα κατασκευάζεται στη γηραιά ήπειρο, αλλά θα εισάγεται από την Κίνα, όπου θα παράγεται από κοινού με την FAW. Ποιος είναι ο λόγος αυτής της απόφασης;

Οι ανταγωνιστές του Toyota bZ3 θα περιλαμβάνουν το Hyundai IONIQ 6, το Tesla Model 3 και το Volkswagen ID. AERO, το οποίο θα μπορούσε να προστεθεί το επόμενο έτος από το BYD Seal, εξοπλισμένο με τις ίδιες μπαταρίες Blade. Το Toyota είναι πιθανό να είναι το πιο προσιτό από όλα, καθώς θα πρέπει να κοστίζει σημαντικά λιγότερο από το bZ4X, το οποίο κοστίζει περίπου 50.000 ευρώ.

Share: