Η Skoda μπορεί να μην είναι επιθετική όπως η Volkswagen με λανσαρίσματα EV κάθε λίγους μήνες, αλλά έχει τουλάχιστον τρία νέα μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων αυτή τη δεκαετία για να κρατήσει τις προοπτικές EV συντονισμένες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Thomas Schafer επιβεβαίωσε στην Ετήσια Συνέντευξη Τύπου της Skoda 2021 τον Μάρτιο ότι το επόμενο νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Skoda (εξαιρουμένων των παραγώγων) θα είναι ένα μοντέλο μικρότερο από το Enyaq iV.
Ερωτηθείς αν το επόμενο ολοκαίνουργιο Skoda EV θα είναι πιθανότατα ένα hatch μεγέθους ID.3, ο Schafer είπε ότι το επόμενο μοντέλο θα είναι πράγματι μικρότερο από το Skoda Enyaq iV. Ωστόσο, ο επικεφαλής της εταιρείας δεν αποκάλυψε το στυλ αμαξώματος αυτού του μοντέλου.
Crossover εμφάνιση για το Skoda EV με βάση τον ID.3
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Autocar, το πρώτο επερχόμενο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σχεδιάζει να λανσάρει η Skoda κάτω από το Enyaq iV (και το Enyaq iV Coupe) θα εδράζεται στην πλατφόρμα MEB με διαστάσεις παρόμοιες με αυτές του VW ID.3.
Η Skoda μπορεί να το διακρίνει με ένα εντελώς διαφορετικό καπέλο, ένα με εμφάνιση που θυμίζει crossover και περισσότερους εσωτερικούς χώρους σε παρόμοιες διαστάσεις.
Η Skoda θα επικεντρωθεί στους χώρους και την πρακτικότητα του compact EV για να το κάνει πιο επιθυμητό από το ID.3 και το Cupra Born. Ο Oliver Stefani, επικεφαλής σχεδιασμού της Skoda, δήλωσε στο Autocar ότι ο χώρος αποσκευών θα συνεχίσει να αποτελεί προτεραιότητα κατά το σχεδιασμό των μελλοντικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της. “Οι άνθρωποι το αγαπούν (τον χώρο) και δεν είναι κάτι που θέλουμε να εγκαταλείψουμε”, δήλωσε ο σχεδιαστής.
Η Skoda συνήθως προσπαθεί να αποσπάσει το μέγιστο δυνατό χώρο και καταλήγει να έχει ευρύχωρα αδελφά μοντέλα με τα αυτοκίνητα της VW. Το Enyaq iV είναι η πιο πρόσφατη απόδειξη αυτού. Με μήκος 2.765 mm (Sportline: 2.767 mm), έχει σχεδόν το ίδιο μεταξόνιο με το Volkswagen ID.4 (2.771 mm), αλλά προσφέρει 585 λίτρα χώρου αποσκευών. Αυτό είναι 42 λίτρα περισσότερο από τον χώρο αποσκευών του μοντέλου της Volkswagen (543 λίτρα). Η νέα γενιά Fabia είναι ένα ακόμη παράδειγμα από την οικογένεια των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Το συμπαγές EV δεν έχει ακόμη ονομαστεί και δεν είναι το Skoda Elroq
Η Volkswagen και η Skoda βαφτίζουν νέα ονόματα για τα EV που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB. Οι εταιρείες δεν θέλουν αυτά να εκληφθούν λανθασμένα ως μετατροπές υφιστάμενων προϊόντων, καθώς αναπτύσσονται από το μηδέν. Τα νέα ονόματα επιτρέπουν την προώθησή τους ως επαναστατικά προϊόντα, με τη δυνατότητα δημιουργίας ενός νέου εμβλήματος της μάρκας.
Η εταιρεία δεν έχει ακόμη αποφασίσει το όνομα για το μικρότερο EV που σχεδιάζει να λανσάρει μετά το Enyaq iV Coupe, επιβεβαίωσε ο Schafer.
Η Skoda κατοχύρωσε ένα νέο όνομα – Skoda Elroq – νωρίτερα φέτος. Το Autocar ρώτησε αργότερα τον Schafer αν η εταιρεία σχεδιάζει να ονομάσει το επερχόμενο μικρό EV Skoda Elroq. Σε απάντηση, ο Schafer δήλωσε ότι “δεν έχει πειστεί”. Συνέχισε ότι η εταιρεία είναι απίθανο να αποφασίσει το όνομά του για 12 ακόμη μήνες, καθώς είναι το τελευταίο βήμα για την κυκλοφορία ενός νέου προϊόντος στην αγορά.
Το baby Skoda EV ένα τεχνικό “δίδυμο” του VW ID.2
Το δεύτερο Skoda EV κάτω από την οικογένεια Enyaq iV μπορεί να προέρχεται από την πλατφόρμα εισόδου MEB ή την πλατφόρμα MEB-Lite. Δεν υπάρχει σχέδιο εμπορικής διάθεσης της πλατφόρμας στο Volkswagen Group πριν από το 2025. Ο Schafer δήλωσε στην ετήσια συνέντευξη Τύπου φέτος ότι αν το Volkswagen Group εργάζεται πάνω σε μια τέτοια πλατφόρμα, η Skoda θέλει να συμμετάσχει σε αυτήν. Πρότεινε ότι τα Skoda EVs εισόδου MEB δεν χρειάζεται απαραίτητα να βγαίνουν από ένα εργοστάσιο της Skoda.
Skoda Octavia Electric
Το τρίτο EV της γκάμας είναι το Skoda Octavia Electric το οποίο ο CEO επιβεβαίωσε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Skoda Strategy 2030 στις 24 Ιουνίου ότι θα λανσαριστεί σε εκδόσεις liftback και combi. Θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MEB.
Μπαταρία και εμβέλεια
Τα δύο νέα EV της Skoda που τοποθετούνται κάτω από το Enyaq iV είναι απίθανο να είναι EV μικρής εμβέλειας όπως το Mazda MX-30 EV (200 km) ή το Honda e (222 km). Η Skoda δεν θα κάνει περικοπές στον τομέα του powertrain παρά τις χαμηλότερες τιμές στα εισαγωγικά μοντέλα, ανέφερε ο Schafer κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας με το Auto Express τον Ιούλιο του 2021. Ο επικεφαλής της εταιρείας μιλούσε για ένα μικρό EV με τιμή εκκίνησης κάτω από 20.000 ευρώ. Είπε ότι 350-400 χιλιόμετρα είναι μια “λογική εμβέλεια” για ένα τέτοιο προϊόν.
Στη συνέχεια, το συμπαγές EV που χωράει μεταξύ του EV κάτω των 20.000 ευρώ και του Enyaq iV μπορεί να αποκτήσει δύο-τρεις διαφορετικές επιλογές μπαταριών ιόντων λιθίου με ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο έως και 77 kWh. Σε αυτή την περίπτωση, αναμένετε μέγιστη αυτονομία έως και 525-550 km.
Το μικρό Skoda EV με κόστος κάτω των 20.000 ευρώ και μετά θα μπορούσε να αποκτήσει ένα μείγμα επιλογών μπαταριών φωσφορικού λιθίου-σιδήρου και ιόντων λιθίου. Δεν αποτελεί είδηση ότι ο Όμιλος Volkswagen σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει μια νέα ενιαία μορφή κυψελών και την αποδοτική χημεία κυψελών LFP για τις μπαταρίες των εισαγωγικών μοντέλων MEB. Η εταιρεία δεν έχει μιλήσει για το πιθανό ενεργειακό περιεχόμενο των πακέτων μπαταριών του MEB entry. Παρόλα αυτά, χάρη στη δήλωση του Schafer, έχουμε τουλάχιστον μια εκτίμηση της εμβέλειας αυτών των μοντέλων.
Τα μοντέλα MEB Entry δεν είναι για τους λάτρεις της οδήγησης
Τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα του Volkswagen Group μπορεί να μην είναι απόλαυση για τους οδηγούς, ειδικά για εκείνους που θέλουν πρόσθετο έλεγχο της εμπειρίας, με, ας πούμε, χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που δεν έχουν καθοριστεί ή απενεργοποιηθεί.
Οι λάτρεις της οδήγησης δεν είναι η ομάδα-στόχος, δήλωσε ο νέος επικεφαλής Έρευνας και Ανάπτυξης της μάρκας Volkswagen, Thomas Ulbrich, σύμφωνα με νέο δημοσίευμα της Automobilwoche. Τα μελλοντικά EV θα απευθύνονται κυρίως σε “πελάτες που χρησιμοποιούν συνειδητά τα συστήματα υποβοήθησης για να αυξήσουν την ασφάλεια και να χαλαρώσουν πίσω από το τιμόνι”.