Καθώς το μερίδιο αγοράς των νέων ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, η ανάπτυξη υποδομών δημόσιας φόρτισης πρέπει να υποστηριχθεί από φιλόδοξους και έγκαιρους στόχους στο πλαίσιο του κανονισμού για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), ο οποίος πλησιάζει τώρα στα τελικά στάδια των τριμερών διαπραγματεύσεων.
Παρά τη δύσκολη χρονιά για την αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ με συνολική συρρίκνωση των ταξινομήσεων αυτοκινήτων κατά 4,6% (κυρίως λόγω του αντίκτυπου των ελλείψεων εξαρτημάτων κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους), οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων συνέχισαν να αυξάνονται. Το 2022, το μερίδιο αγοράς των EVs επεκτάθηκε στο 12,1%, μια βελτίωση τριών ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το 2021.
Αυτό επιβεβαιώνει την τάση των τελευταίων έξι ετών, με τις πωλήσεις EV να αυξάνονται κατά 17 φορές μεταξύ 2016 και 2022. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, το 2016 ταξινομήθηκαν 118.542 νέα ηλεκτρικά οχήματα στην ΕΕ, ενώ το 2022 ο αριθμός των νέων EV’s που κυκλοφόρησαν στους δρόμους άγγιξε τα 2 εκατομμύρια!
Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης των υποδομών υστερεί κατά πολύ σε σχέση με τη ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ αυξήθηκε λιγότερο από έξι φορές μεταξύ του 2016, όταν ήταν 77.038, και του 2022, όταν έφτασε τους 479.396. Αυτό σημαίνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται σχεδόν τρεις φορές ταχύτερα από τη δημιουργία σημείων φόρτισης.