Το ID.4 του ομίλου Volkswagen έγινε το πρώτο SUV που βρέθηκε στην κορυφή των ευρωπαϊκών πινάκων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics.
Το ID4 βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης τον Απρίλιο με 7.335 πωλήσεις, μπροστά από το «αδελφό» ID.3, το οποίο ήταν δεύτερο με 5.735 πωλήσεις. Το Renault Zoe πλασαρίστηκε στην τρίτη θέση με πωλήσεις 4.015.
Οι ισχυρές πωλήσεις του ID.4 ώθησαν τη VW στο 34% της συνολικής αγοράς πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Απρίλιο, καλύτερα από τη συνολική της θέση σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή αγορά, όπου το μερίδιο αγοράς της VW ήταν λίγο κάτω από το 27%.
Οι ευρωπαϊκές ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σημείωσαν άλμα 256% τον Απρίλιο σε 1,03 εκατομμύρια μονάδες, αλλά εξακολουθούν να είναι μειωμένες σχεδόν κατά ένα τέταρτο σε σχέση με τα προ της πανδημίας επίπεδα.
Τα οχήματα με χαμηλές εκπομπές ρύπων αντιπροσώπευαν το 15 τοις εκατό της αγοράς, σε σύγκριση με το 11 τοις εκατό πριν από ένα χρόνο. Η ζήτηση για πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα αυξήθηκε κατά 338 τοις εκατό σε 71.500 μονάδες. Οι ταξινομήσεις των plug-in υβριδικών αυξήθηκαν κατά 507 τοις εκατό σε 81.000.
Η επιτυχία του ID.4 αναδεικνύει την έναρξη της επόμενης φάσης της τάσης της ηλεκτροκίνησης, δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής της JATO, Felipe Munoz.
«Μέχρι τώρα, το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης της ζήτησης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων καθοδηγούνταν από παραδοσιακά αυτοκίνητα, όπως το Tesla Model 3 sedan και τα hatchback», δήλωσε ο Munoz. «Ωστόσο, υπήρχαν πολύ λίγες επιλογές στην κατηγορία των SUV και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα SUV είναι οι κινητήριοι μοχλοί της αύξησης των πωλήσεων/κερδών τα τελευταία 10 χρόνια. Χωρίς τα SUV, τα EV θα συνεχίσουν να αποτελούν μια εξειδικευμένη κατηγορία».
Προέβλεψε ότι το μερίδιο αγοράς για τις πωλήσεις οχημάτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη θα μπορούσε να φθάσει το 20% έως 25% μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Ο Munoz δήλωσε ότι ενώ οι καταναλωτές αντιδρούν θετικά στα κυβερνητικά κίνητρα και ενισχύουν τη ζήτηση, τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι πολύ ακριβά, γεγονός που καθιστά τα κυβερνητικά κίνητρα κρίσιμο στοιχείο στήριξης.
«Όσο υπάρχουν τα κίνητρα, δεν βλέπω γιατί θα πρέπει να σταματήσει η ανάπτυξη», δήλωσε. «Βλέπουμε τη βοήθεια της κυβέρνησης ως σημαντικό στοιχείο σε αυτή την ιστορία για τουλάχιστον τα επόμενα 3 χρόνια. Ως εκ τούτου, οι κατασκευαστές ΟΕΜ έχουν σχετικά λίγο χρόνο για να μειώσουν το κόστος και να καταστήσουν αυτά τα αυτοκίνητα προσιτά».
Ο Munoz δήλωσε ότι η άφιξη περισσότερων μοντέλων, περισσότερων SUV και λιγότερο ακριβών επιλογών βοηθά επίσης.
«Με τα επερχόμενα ηλεκτρικά SUV, θα πρέπει να συνεχίσουμε να βλέπουμε αυτή την ανάπτυξη, με αντίκτυπο στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, τα οποία θα συνεχίσουν να χάνουν την ελκυστικότητά τους, ειδικά αν «τιμωρηθούν» με περισσότερους φόρους», δήλωσε.
Ωστόσο, ο Munoz επεσήμανε επίσης ότι το δίλημμα της διατήρησης των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και της ενίσχυσης των EV είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Σήμερα, η ώθηση είναι στα EVs, αλλά κανένας από αυτούς δεν είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει την ηλεκτροκίνηση χωρίς τα κέρδη που προκύπτουν από την πώληση των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης», είπε.
Η VW στοχεύει να παραδώσει 100.000 crossover ID4 φέτος, με τα δύο τρίτα των οχημάτων να προορίζονται για την Ευρώπη και τα υπόλοιπα για τις ΗΠΑ και την Κίνα. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων της αυτοκινητοβιομηχανίας βοηθούν τη VW να αντισταθμίσει τη μείωση των πωλήσεων των παραδοσιακών μοντέλων εσωτερικής καύσης.