Η Volvo Trucks αποκάλυψε τις τεχνικές λεπτομέρειες των τριών νέων αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών FH, FM και FMX, τα οποία είναι ήδη διαθέσιμα για παραγγελία.
Η παραγωγή των νέων ηλεκτρονικών φορτηγών θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2022, αρχικά ως τράκτορες. Τα σασί αναμένεται να ακολουθήσουν στις αρχές του 2023.
Με την έναρξη των πωλήσεων των τριών νέων μοντέλων ηλεκτρικών φορτηγών βαρέως τύπου, η Volvo Trucks διαθέτει τώρα μια σειρά από έξι ηλεκτρικά φορτηγά μεσαίου και βαρέως τύπου, από 16 έως 44 τόνους.
Η εταιρεία τοποθετεί το FH Electric στον τομέα των περιφερειακών και διαπεριφερειακών μεταφορών, το FM Electric ως ένα ευέλικτο φορτηγό για τοπικές βαριές μεταφορές και περιφερειακές μεταφορές διανομής και το FMX Electric ως ένα όχημα για καθαρότερες και πιο αθόρυβες μεταφορές κατασκευών.
Το νέο ηλεκτρικό τρίο μοντέλων, για το οποίο οι Σουηδοί παραθέτουν τώρα στοιχεία επιδόσεων, έρχεται να προστεθεί στα Volvo FL Electric και FE Electric για αστικές μεταφορές, τα οποία ήδη παράγονται για την Ευρώπη από το 2019.
Εν τω μεταξύ, στη Βόρεια Αμερική, οι πωλήσεις μιας ειδικής παραλλαγής, του Volvo VNR Electric, ξεκίνησαν τον Δεκέμβριο του 2020.
Τα νέα βαρέα φορτηγά για περιφερειακές μεταφορές και κατασκευές διατίθενται σε δύο εναλλακτικά ύψη πλαισίου, με μεταξόνια που κυμαίνονται από 3.800 έως 6.700 mm και σε διαμορφώσεις με δύο, τρεις ή τέσσερις άξονες.
Όπως αναφέρθηκε, βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα με τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα ή βενζινοκίνητα, ενώ η Volvo Trucks αναφέρει ότι προσφέρουν υψηλό βαθμό ευελιξίας και είναι κατάλληλα για ένα ευρύ φάσμα μεταφορικών απαιτήσεων.
Ας προχωρήσουμε στην τεχνική εγκατάσταση: Τόσο στο FH, όσο και στα FM και FMX, τρεις ηλεκτροκινητήρες συνδυάζονται με το κιβώτιο ταχυτήτων I-Shift της Volvo Trucks.
Ο κατασκευαστής ανεβάζει τη συνδυασμένη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα στα 490 kW και τη ροπή μετάδοσης στα 28.000 Nm. Το PTO διατίθεται σε ηλεκτρική (40 kW), ηλεκτρομηχανική (70 kW) και έκδοση μετάδοσης κίνησης (150 kW).
Το πακέτο μπαταριών ιόντων λιθίου έξι μονάδων στα ηλεκτρονικά φορτηγά έχει ενεργειακό περιεχόμενο 540 kWh, το οποίο αναμένεται να ευνοήσει μια εμβέλεια έως και 300 χιλιομέτρων, η οποία έχει ήδη αναφερθεί εκ των προτέρων.
Όσον αφορά τη φόρτιση, το νέο τρίο διαθέτει δυνατότητες φόρτισης AC και DC. Υποστηρίζεται ισχύς έως 43 kW στην περιοχή εναλλασσόμενου ρεύματος και έως 250 kW στην περιοχή συνεχούς ρεύματος. Στην τελευταία περίπτωση, η Volvo Trucks αναφέρει ότι είναι δυνατή η επαναφόρτιση έως και του 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε λιγότερο από 90 λεπτά.
Για τους αγοραστές των νέων ηλεκτρικών φορτηγών στον κλάδο των μεταφορών, η Volvo Trucks προσφέρει επίσης ένα πακέτο λύσεων σέρβις, συντήρησης και χρηματοδότησης, εάν απαιτείται.
Εκτός από τα ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία, η Volvo Trucks σχεδιάζει επίσης να προσθέσει εμπορικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου στη γκάμα της. Όπως είναι γνωστό, η Volvo αναπτύσσει τα συστήματα κίνησης κυψελών καυσίμου για βαρέα φορτηγά μαζί με την Daimler Trucks, και η παραγωγή σειράς εδώ στοχεύει στο δεύτερο μισό της δεκαετίας.