Ξεκινάει ο διεθνής ανοικτός ηλεκτρονικός δημόσιος διαγωνισμός «Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης».

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μετά από δεκατρία χρόνια, προχωρά στη διαδικασία ανανέωσης, ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού των αστικών λεωφορείων με οχήματα νέας τεχνολογίας φιλικότερα προς το περιβάλλον: ηλεκτρικά, CNG και υβριδικά.

«Έχουμε εργαστεί εντατικά τους τελευταίους μήνες στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για την κατάλληλη προετοιμασία της ένταξης των νέων λεωφορείων στους υφιστάμενους στόλους» δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής και τόνισε ότι «στο νέο διαγωνισμό περιλαμβάνονται περισσότερα από 300 ηλεκτρικά λεωφορεία για τις πόλεις της Αθήνας και τις Θεσσαλονίκης, που σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία στις δύο πόλεις, σε σχέση με τα λεωφορεία με συμβατικά καύσιμα, θα αποτελούν αρκετά μεγάλο ποσοστό στο σύνολο του στόλου κι ένα από τα υψηλότερα της Ευρώπης». Συγκεκριμένα, πρόκειται για την προμήθεια 770 λεωφορείων χαμηλών και μηδενικών ρύπων, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 383.494.800,00 εκ. ευρώ. και όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής «υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και από το ΕΣΠΑ».

Ο διαγωνισμός χωρίζεται σε 5 τμήματα-συμβάσεις, με τα εξής χαρακτηριστικά :

ΤΜΗΜΑ 1: Προμήθεια 100 απλών αστικών λεωφορείων 12m υβριδικής τεχνολογίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα κατά το στάδιο της κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού

ΤΜΗΜΑ 2: Προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI,

ΤΜΗΜΑ 3: Προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ

ΤΜΗΜΑ 4: Προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ.

ΤΜΗΜΑ 5: Προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ.

Τα 770 νέα λεωφορεία αναμένεται να ενισχύσουν σημαντικά το παραγόμενο μεταφορικό έργο, μειώνοντας παράλληλα τις αρνητικές επιπτώσεις των μεταφορών στην ποιότητα του αέρα και στο περιβάλλον συνολικά.

Τα 2/3 των νέων λεωφορείων εκτιμάται ότι θα δρομολογηθούν στην Αθήνα και το 1/3 στη Θεσσαλονίκη.

Ο διαγωνισμός χωρίζεται σε 5 επιμέρους τμήματα, δηλαδή κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλει από μία έως πέντε προσφορές για τις ακόλουθες κατηγορίες.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα προκηρυχθούν πέντε διαφορετικοί διαγωνισμοί, αλλά ένας, κάτι το οποίο σημαίνει ότι η διαγωνιστική διαδικασία, και για τα πέντε επιμέρους τμήματα, θα «τρέχει» παράλληλα.

Share: